شناسهٔ خبر: 28818097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور ۱۰ هزار و ۵۰۰ ویزا برای زائران اربعین

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ ویزا برای زائران استان برای شرکت در مراسم اربعین صادر شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مر کز کرمانشاه حامد دارابی مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: از چهارم مهر تاکنون تاکنون صدور ۱۰ هزار و ۵۰۰ ویزا برای زائران اربعین۱۲ هزار نفر با مراجعه به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ برای دریافت ویزا ثبت نام کرده اند
وی با بیان اینکه کار صدور ویزا در ۳۸ دفتر ثابت و موقت انجام می‌شود، گفت: ۱۸ دفتر از این تعداد ثابت و ۲۰ دفتر نیز به صورت موقت راه اندازی شده است.
دارابی همچنین مبلغ کل هزینه‌های ثبت نامی را ۲ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۷۵۰ ریال عنوان و تاکید کرد: زائران این مبلغ را حتما از طریق درگاه الکترونیکی پرداخت کنند.
مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه یادآور شد: طبق اعلام مسئولان ستاد اربعین و حج و زیارت کشور، کار ثبت نام زائران برای شرکت در مراسم اربعین امسال تا ۴۸ ساعت پیش از روز اربعین (صبح روز یکشنبه ۶ آبان) امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود: هم اکنون زائران پس از گذشت ۲۴ ساعت و در صورت مواجه شدن با روز تعطیل ۴۸ ساعت پس از ثبت نام در سامانه سماح می‌توانند ویزای خود را در دفاتر ۴۸ گانه سطح استان دریافت کنند.
دارابی همچنین مرز خروجی زائران استان کرمانشاه را مهران در استان ایلام عنوان و تصریح کرد: در صورت تمایل، هیچ منعی برای تردد آن‌ها از مرز‌های شلمچه و چزابه استان خوزستان وجود ندارد.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه در پایان یادآوری کرد: در اربعین سال گذشته در مجموع ۳۴ هزار ویزا در استان کرمانشاه صادر شد.

نظر شما