شناسهٔ خبر: 28818035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| تمام روستاهای بالای ۴۰۰ خانوار دارای زمین ورزشی می‌شوند

R41363/P1486/S6,53/CT11

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه سالن‌های ورزشی نیمه تمام در شهرستان دیر تکمیل شده گفت: همه روستاهای بالای ۴۰۰ خانوار شهرستان دیر دارای زمین چمن ورزشی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از بندر دیر، شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان در خصوص سه محور رسیدگی به مشکلات هنرستان‌ها، ایاب و ذهاب روستا مرکزی دانش آموزان و هفته پیوند اولیا و مربیان تشکیل شد.

در این نشست ابتدا امام جمعه بندر دیر با اشاره به جایگاه مهم فرهنگیان در جامعه اظهار داشت: شما فرهنگیان از جمله کسانی هستید که نسبت به غذای روحی دانش آموزان باید دقت بیشتری داشته باشید.

حجت الاسلام سید علی حسینی با اشاره به اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی نماد پیروزی حق بر باطل بود و مسلمانان در این روز اقتدار و اتحاد خود را به نمایش می‌گذارند.

حسینی آنگاه به هفته پیوند اولیاء و مربیان پرداخت و افزود: اگر هدف همه تربیت نسلی آگاه، دانا و متدین و پایبند به ارزش‌های اسلامی باشد نسلی شجاع وطن دوست، همنوع، برخورداری از ارزش‌های اسلامی است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه دو نهاد خانواده و مدرسه باید به وظایف خود آشنا باشند و به آن وظیفه عمل کنند تصریح کرد: این دو نهاد تربیتی باید ارتباطی هماهنگ و کامل باهم داشته باشند تا اختلالاتی ایجاد نشود.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر نقش مهم انجمن اولیاء و مربیان در حل مشکلات مدارس افزود: انجمن اولیاء و مربیان تجلی پیوندی‌ است که برای مشارکت و تربیت فرزندان محقق می‌شود.

حمزه اعتماد بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای فراهم آوردن زمینه همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه را تشکیل انجمن اولیا و مربیان دانست و گفت: این مهم در پویایی علم و دانش و شکل گیری شخصیتی و توسعه آموزشی و تربیتی جوانان و نوجوانان تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی در شهرستان دیر خاطرنشان کرد: همه سالن‌های ورزشی نیمه تمام در شهرستان دیر تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و این در حالی است که  تکمیل زیرساخت‌های آموزشی در اولویت است.

فرماندار دیر با بیان اینکه همه روستاهای بالای 400 خانوار جمعیت دارای زمین چمن ورزشی شده‌اند تصریح کرد: برای ساخت 12 نمازخانه در مدارس اعتبارات لازم مصوب شده و تخصیص یافته که  برای ساخت هر نماز خانه مبلغ 1.5 میلیارد ریال درخواست شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دیر نیز با بیان اینکه مسائل و مشکلات آموزشی و تجهیزاتی مدارس دیر برطرف شده خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 8 هنرستان فنی و کاردانش است که جمعیت دانش آموزی آن 600 نفر و دارای 30 کلاس درس است.

احمد عبدالله‌زاده با بیان اینکه روزانه بیش از 4 هزار دانش آموز در نماز جماعت  شرکت می‌‌کنند گفت: برای ایاب و ذهاب دانش آموزان روستاهای مرکزی 8 مینی بوس و 12 خودرو سواری تامین شده که 230 دانش آموز جابه‌جا می‌کنند و اکنون مشکل  تامین هزینه‌های آن است.

وی از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی خبر داد و بیان کرد: امسال در 57 مدرسه انتخابات شورای دانش آموزی در آبان ماه برگزار می‌شود.

در این جلسه مقرر شد هنرستان فنی وحرفه‌ای دیر بنام شهید حاج عباس امینی و دبستان لمبدان دیر هم بنام شهداء غزه نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/م

نظر شما