شناسهٔ خبر: 28817842 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

داور بین المللی فوتسال بانوان ایران:

اعتماد به نفس عامل موفقیت من در داوری بود

تهران - ایرنا - «گلاره ناظمی» داور بین المللی فوتسال ایران گفت: حدود 15 سال پیش در ایران فوتبال بازی می‌کردم و برادرم که در سوپر لیگ قضاوت می‌کرد، با دادن اعتماد به نفس به من عامل موفقیتم در داوری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دو تیم فوتسال ژاپن و پرتغال امروز چهارشنبه در حالی در فینال المپیک جوانان 2018 برابر هم به میدان می روند که قضاوت این دیدار را گلاره ناظمی داور زن ایرانی برعهده دارد. او نخستین زن ایرانی است که در فینال رقابتی زیر نظر فیفا قضاوت خواهد کرد.
ناظمی در گفت و گو با فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اظهار داشت: برادرم از من خواست داوری را یک بار امتحان کنم و او به من می گفت که می‌توانم یکی از بهترین داوران باشم و خوش بختانه با تلاش زیاد نشان دادم که حتی می توان از مردان هم بهتر بود.
وی گفت: داوری در المپیک جوانان آرژانتین اقدام مهمی برای من بود. زیرا بهترین داوران هر کشور این جا حضور دارند و سطح این مسابقات بسیار بالاست و از این موضوع خیلی خوشحالم.
این داور جوان ایرانی درباره اینکه چرا داوری فوتسال را به فوتبال ترجیح می دهد؟ گفت: فوتسال در ایران با استاندارد بالایی بازی می‌شود که از فوتبال بهتراست. البته بازی‌های فوتبال را هم قضاوت کرده‌ام که در شروع کارم بود. اما در فوتسال تیم ایران بهترین تیم قاره آسیا است و از سطح خوبی هم برخوردار است که همین سبب شد تا من قابلیت‌هایم را در داوری افزیش دهم.
ناظمی در خصوص سختی‌هایی که در این راه داشته است، اظهار داشت: در ابتدا برای من داوری سخت بود. درست مثل هر کشور دیگری در ابتدا با کمی سختی روبرو می شوید. مردم و به ویژه مردان می‌گفتند که زنان داوران خوبی نیستند. ولی به دلیل پافشاری روی تصمیم خود و صحبت های آنها که عامل انگیزشی بود، خلاف آن را به مردان ثابت کردم.
وی ادامه داد: البته در بعضی مواقع به دلیل خستگی و عدم حمایت، فکر می کردم این کار کنار بگذارم. اما این عدم حمایت مرا قوی‌تر کرد تا قابلیت های خود را نشان دادم و موفق هم شدم.
ناظمی در باره اینکه آیا خودش را پیشگام در عرصه داوری زنان می داند یا خیر؟ اظهار داشت: بله زیرا وقتی به این مسابقات دعوت شدم در ابتدا به ویژه برای مردان این اتفاق مثبت نبود، ولی بعد از این انتخاب آنها دیدند که پیشرفت کرده‌ام و آن را قبول کرده‌اند و حالا به من باور و اعتقاد دارند.
سومین دوره بازی های المپیک جوانان از 14 مهرماه در شهر بوینس آیرس آغاز شده است و تا 27 مهرماه ادامه دارد.
کاروان ایران با ۳۴ ورزشکار پسر و 15 ورزشکار دختر در این مسابقات شرکت کرده است
ورزشی**9029**1584

نظر شما