شناسهٔ خبر: 28817667 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خدمات فني آسانسور به کشورهاي همسايه صادر مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس اتحاديه کشوري آسانسور گفت: کاهش فعاليت ها در صنعت آسانسور کشور به دليل رکود در صنعت ساخت و ساز، خدمات فني و مهندسي اين صنعت به کشورهاي همسايه صادر مي شود.

«عباس ابريشمي» که به تازگي به عنوان نخستين رييس اتحاديه کشوري آسانسور برگزيده شده، امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: توان اجرايي واحدهاي صنعتي آسانسور 80 هزار دستگاه در سال است، اما به دليل رکود در ساختمان اکنون به ساليانه 30 هزار دستگاه کاهش يافته است.
وي خاطرنشان کرد: اتحاديه صنايع آسانسور برنامه ريزي کرده تا فعالان اين صنعت در بازارهاي منطقه از جمله عمان، عراق و کشورهاي مشترک المنافع (CIS) حضور يابند و به صدور خدمات فني و مهندسي بپردازند.
ابريشمي اظهار داشت: اکنون تيم هاي بازارياب اتحاديه در حال بررسي کشورها هستند تا بهترين مقاصد براي صدور خدمات فني و مهندسي آسانسور را شناسايي کنند؛ همچنين با هدف آشنايي افراد با قوانين و استانداردهاي کشورهاي هدف و چگونگي عقد قراردادها، تيم هاي مشاور در کنار آنان قرار مي گيرند.
وي بيان داشت: ترکيه و چين بزرگترين رقباي ايران در اين بازارها هستند، اما توان رقابت با آنها وجود دارد.
رييس اتحاديه کشوري آسانسور ادامه داد: اکنون آسانسورهاي با سرعت پايين و مورد استفاده در ساختمان هاي با تعداد طبقات کم تا 90 درصد داخلي سازي شده اند، اما در آسانسورهاي با سرعت و ظرفيت بالاتر از 10 نفر، همچنان وابسته به واردات موتور، گيربکس و گيرلس (سيستم بدون موتور) هستيم که عمده آنها نيز از ايتاليا، چين و ترکيه وارد مي شود.
وي تاکيد کرد: 90 درصد قطعات مورد استفاده در صنعت آسانسور در داخل توليد مي شود و اکنون در توليد درب هاي اتوماتيک و کابين آسانسور مطابق استانداردهاي روز اروپا هيچ مشکلي نداريم.
نايب رييس سنديکاي آسانسور يادآور شد: اکنون جمعيتي بيش از 50 هزار نفر در صنايع توليد قطعات، ساخت درب کابين و طراحي و مونتاژ آسانسور در کشور فعاليت مي کنند.
** تشکيل نخستين اتحاديه کشوري آسانسور
به گزارش ايرنا، ديروز (سه شنبه، 24 مهرماه) اتحاديه کشوري آسانسور با حضور اکثريت اعضاء صنف و صنعت، در دور دوم انتخابات به حد نصاب رسيد و اعضاي هيات مديره و بازرسان نيز انتخاب شدند.
اين انتخابات با حضور بيش از 550 نفر از اعضاي اين اتحاديه برگزار و به گفته ابريشمي، سرانجام پس از 13 سال انتظار، اتحاديه کشوري آسانسور تشکيل شد؛ درخواست تشکيل اتحاديه آسانسور از سال 1384 مطرح شد اما تاکنون اين صنعت حساس از داشتن اتحاديه کشوري بي نصيب بود.
به گفته «سيدقاسم گل گواهي» معاون مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت که بر اين انتخابات نظارت داشت، با تشکيل اتحاديه کشوري از اين پس پروانه کسب اعضا از طريق اتحاديه کشوري آسانسور انجام خواهد شد و در استان ها دفاتر نمايندگي اتحاديه کشوري تشکيل شده و اعضا از پوشش اتحاديه هاي همگن خارج و زير نظر اتحاديه کشوري فعاليت خواهند کرد.
وي افزود: تاکنون اعضاي صنف آسانسور، زير نظر هفت رسته اتحاديه همگن فعاليت داشتند و پس از صدور اعتبارنامه هاي لازم و فعاليت اتحاديه، همه پروانه هاي کسب از طريق سيستم سامانه ايرانيان اصناف به صورت هوشمند در اختيار اتحاديه کشوري قرار مي گيرد.
وي همچنين فعاليت اعضاي صنف که داراي پروانه کسب کشوري باشند را در کل کشور بلامانع عنوان کرد.
برپايه اين گزارش، در اين انتخابات «عباس ابريشمي» به عنوان رييس اتحاديه، «عليرضا سخاوت» و «علي محمد منصوري» به عنوان نايب رييسان اول و دوم، «رحمت الله قيصري» و «حسن عبادت» به ترتيب به عنوان دبير و خزانه دار، «شهرام مردمي» و «نعمت الله نوري زاده» به عنوان عضو هيات مديره و «سعيد هيبتي» به عنوان بازرس اصلي اتحاديه کشوري برگزيده شدند.
اقتصام*3065*2025
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما