شناسهٔ خبر: 28817584 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امروز یک قلم آرام گرفت

تهران- ایرنا- پیکر «صادق عبداللهی» پیشکسوت و طنزپرداز با سابقه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، امروز چهارشنبه 25 مهرماه از مقابل مسجد بلال حبشی به سمت بهشت زهرا تشییع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم محمد جعفرزاده مدیر رادیو ایران، منوچهر والی‌زاده و سعید توکل درباره زنده یاد صادق عبداللهی صحبت کردند.
برگزاری مراسم تشییع پیکر این هنرمند با حضور معاون صدا و سیما و هنرمندان زیادی از جمله حمید منوچهری، بهروز مقدم، مسعود فروتن، فرهنگ جولایی، علیرضا جاوید نیا، محمد طارمی و جمعی از همکاران وی همراه بود.

** عبداللهی جزء معدود نویسنده‌های اثرگذار بود
«بهروز مقدم» مجری پیشکسوت تلویزیون در حالی که با کمک عصا خود را به مراسم رسانده بود، گفت: «من پنجاه سال با صادق عبداللهی کار کردم. او جزء معدود نویسنده‌ها و کارگردان‌هایی بود که توانست در حیطه خود اثرگذار باشد.چه کسی می‌تواند هوشیار و بیدار، جُنگ هفته، جُنگ شب، جُنگ جمعه و جدی نگیرد را از یاد ببرد. اگر من در مسیر کاری خودم پیشرفتی داشتم مدیون ایده‌های زنده‌یاد عبداللهی هستم. او به من می‌گفت که چطور برنامه‌ای را اجرا کنم که بتوانم خنده به لب مردم بیاورم. هر چند مدت کوتاهی است که هر دو پای خود را عمل کردم و در دوران نقاهت به سر می‌برم اما تمام سعی‌ام را کردم تا خود را به این مراسم برسانم.»

** کسی که دل مردم را شاد کرده، هرگز نمی‌‎میرد
«منوچهر آذری» بازیگر و گوینده رادیو نیز در این مراسم گفت: «صادق عبداللهی دیگر تکرار نمی‌شود. او نویسنده بسیار حرفه‌ای بود و من اصلا باور نمی‌کنم که او فوت شده است. به نظر من کسی که دل مردم را شاد کرده است هیچ وقت نمی‌میرد. او پنجاه سال مردم را با نوشته‌ها و ایده‌هایش خنداند و من مطمئن هستم که امروز هم می‌خندد. من در برنامه بی رودربایستی، جدی نگیرید و صبح جمعه و دهها برنامه دیگر با او کار کردم و می‌توانم به جرات بگویم که او یک نویسنده بداهه بود و به راحتی می‌توانست حتی در حین کار نیز مطلب بنویسد.»

**نمی‌توانم مرگش را باور کنم
«منوچهر والی‌زاده» بازیگر، دوبلور و گوینده رادیو نیز درباره دوست و همکار پنجاه ساله خود گفت: «من به تازگی دوست و همکار عزیزم، حسین عرفانی را از دست داده‌ام و حالا شاهد از دست دادن صادق عبداللهی هستم. بیش از 50 سال با هم در برنامه‌های مختلف کار کردیم و در دو دهه اخیر در رادیو پیام کنار هم بودیم و نمی‌دانم حالا چطور بدون او در رادیو پیام حاضر شوم. صادق همیشه به کارش ایمان داشت و می‌دانست باید چگونه بنویسد که دل مردم را شاد کند. نمی‌توانم مرگش را باور کنم.»
صادق عبداللهی 27 دی ماه 1327 در تهران به دنیا آمد. او بیش از پنجاه سال نویسنده و کارگردان رادیو بود اما مدتی پیش به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شد و در نهایت، روز 23 مهرماه در تهران درگذشت. پیکر این نویسنده در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.
فراهنگ**خ.ع ** 1055

نظر شما