شناسهٔ خبر: 28816920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

یکپارچگی جهان اسلام از اصول مهم اربعین است

زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یکپارچگی و انسجام جهان اسلام یکی از اصول مهم پیاده روی اربعین است چراکه دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین جهان اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، بابیان اینکه ۱۸ موکب از استان زنجان در مسیرپیاده‌روی نجف تا کربلا مستقر می‌شود، افزود: موکب‌های استان زنجان درزمینه تدارکات، پذیرایی، تبلیغی و فرهنگی منشأ خدمات خیر خواهند بود.

 وی اظهار کرد: موکب‌های اربعین در سال جاری مسئولیت دوچندان پیداکرده‌اند، امسال موکب‌ها در کنار وظیفه، اسکان، پذیرایی و تدارکاتی رسالت فرهنگی و تبلیغی را هم برعهده دارند.

صفی یاری با بیان اینکه ارائه محصولات فرهنگی، تغدیه فکری و محتوایی هم از دیگر رسالت‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین است، افزود: این طرح با جدیت در استان و ستاد اربعین دنبال می‌شود و لیستی از شهدا تهیه و هر زائر نائب شهیدی در اربعین امسال خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان  گفت: تقویت مذاهب اسلامی، بسط و گسترش تأثیرات مثبت گردهمایی اربعین با حضور زائران، رعایت فلسفه و آداب زیارت هم جزو محورهای اصلی اربعین هستند.

صفی یاری بابیان اینکه اصل نظم و امنیت در ستاد اربعین هم مورد تأکید است، گفت: رعایت سنت‌ها و ارزش‌های دولت و ملت عراق، رعایت اخلاق اسلامی و آداب میزبانی و توجه به سنت‌های کشور میزبان در سرفصل‌های آموزش از مبدأ موردتوجه است.

وی با اشاره اینکه ۳۰ وظیفه  متأثر از اصول هفتگانه برای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین طراحی‌شده است، افزود:  ۳۰ وظیفه، هشت هدف و۱۴ راهبرد در کمیته فرهنگی و آموزشی مورد تأکید است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش از مرکز و مدیریت فرهنگی و تبلیغی موکب‌های اربعین در داخل و خارج از کشور در دستور کار این کمیته قرارگرفته است، گفت: مردم محوری،  تسهیلگری، مدیریت انتظارات و هماهنگی از اصول مورد تأکید ستاد اربعین است.

صفی یاری افزود: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بر عهده تبلیغات اسلامی قرارگرفته که جلسات متعددی در این راستا تشکیل‌شده  و ترویج فرهنگ اربعین یکی از این اصول است که در دستور کارقرارگرفته است.

وی ادامه داد: کمیته‌های تخصصی و موضوعی ذیل این ستاد در استان‌ها شکل می‌گیرد تا معیارهایی که برای ارتقای کیفی و کمی مراسم مدنظر است در قالب این کمیته‌ها پیگیری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یکپارچگی و انسجام جهان اسلام یکی از اصول اربعین است. دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین جهان اسلام است که با بهره‌گیری از اربعین این وحدت و انسجام تقویت می‌شود.

صفی یاری گفت: گروهی از مبلغان در این موکب‌ها حضور داشته و پاسخگویی به شبهات زائران را بر عهده دارند و در حوزه آموزشی دی‌وی‌دی تهیه و در موکب‌ها توزیع می‌شود.

نظر شما