شناسهٔ خبر: 28816880 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

تندرستی هوشمند

نرم افزار‌های همراه دوران بارداری

بارداری یکی از اتفاقات مهم در زندگی بسیاری از خانم‌هاست که معمولا هم با سوالات بسیار زیادی همراه است؛ بویژه در اولین تجربه مادر شدن. اگر نوزادی در راه دارید یا تصمیم دارید بچه‌دار شوید، می‌توانید این نرم افزار‌های همراه را روی تلفن همراهتان نصب کنید، چون در دنیا جزو پرطرفدارترین‌ها هستند:

صاحب‌خبر -

Pregnancy: این نرم افزارهای همراه به شما کمک میکند که مرحله به مرحله رشد جنینتان را که در تصاویر سونوگرافی پیداست، ذخیره کرده و با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید ساعتشمار این برنامه را فعال و برای به دنیا آمدن کودکتان لحظهشماری کنید.

Glow App : برنامهای است که به خانمها کمک میکند چرخه باروری خود را ثبت و پیگیری کنند. این برنامه برای مادرانی که در میانه بارداری خود هستند و نتوانستهاند از ابتدای بارداری بهطور دقیق از این برنامه استفاده کرده و باروری خود را ثبت کنند هم بخش مجزایی پیشبینی کرده است.

این نرم افزار همراه روی 9 ماه حاملگی تمرکز دارد و به مادران کمک میکند روزانه اطلاعات شخصی خود و علائم آن روز را وارد کرده و بر مبنای این ورودی، پاسخ مناسب دریافت کنند.

Balla Beat:این نرم افزار همراه مجموعهای از وسایل هوشمند را به مادرها عرضه می کند تا به وسیله آنها دوران بارداری سلامت داشته باشند، با جنینشان ارتباط برقرار کنند و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

ایده ساخت این محصولات و برنامههای مربوط به آن، تماس هرچه بیشتر والدین با کودک خود بوده حتی زمانی که جنین درون رحم مادر است. به عنوان مثال بهوسیله یکی از وسایل هوشمند به نام Shell و نرم افزار همراه مربوط به آن، برای نوزاد خود در دوران جنینی، موسیقی آرامشبخش پخش کنید یا مثلا ضربان قلب او را ضبط کرده و برای افرادی که میخواهید ارسال کنید تا حسابی ذوقزده شوند.

Preggie App : تصور کنید بتوانید با مادرانی که در همان هفته بارداری هستند، درد دل کرده و تجربیات، نگرانیها و دغدغههایتان را با هم به اشتراک بگذارید. این نرم افزار همراه مادران باردار سراسر دنیا را به هم متصل کرده و یک تجربه جهانی در اختیارتان میگذارد.

پریسا اصولی

جامجم

نظر شما