شناسهٔ خبر: 28816834 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جلسه کمیته فنی تلاوت آستان حضرت معصومه(س) برگزار شد/ تجلیل از برترین‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ. جلسه کمیته فنی تلاوت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ۲۴ مهر در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

جلسه کمیته فنی تلاوت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد/ تجلیل از برترین‌هاحجت‌الاسلام والمسلمین احمد مشرف، مدیریت معارف و قرآن آستان حضرت معصومه در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: هدف از برگزاری این جلسات ارتقاء سطح فنی تلاوت و آسیب شناسی و ارتقاء کیفیت محافل قرآنی حرم، با بهره گیری از نظرات و انتقادات قاریان آستان مقدس است.

برگزاری این جلسه در هر فصل یکبار را در دستور کار خواهیم داشت و علاوه بر قاریان و مرتلین حرم مطهر، از گروه های تواشیح که بخش مهمی از جامعه قرآنی به شمار می روند، نیز در این جلسات دعوت به عمل خواهد آمد.

در این جلسه سیدحمیدرضا مقدسی، نفر دوم رشته قرائت مسابقات کشوری قرآن کریم به تلاوت پرداخت و پس از آن قاریان و مرتلین حرم مطهر به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص بهره گیری بیشتر از ظرفیت های قرآنی حرم پرداختند.

بررسی و نقد تخصصی تلاوت های مجلسی و تلاوت های اذان‌گاهی با در نظر گرفتن شرایط موجود تلاوت در حرم، ارتباط قاریان با سایر اعتاب مقدسه در کشور و خارج از کشور، بررسی زمان برگزاری محافل قرآنی حرم و استقبال مردم، دقت در قطعات انتخابی برای تلاوت و عدم تکرار آیات مشابه در تلاوت های متعدد و ... از مسائل مطرح شده توسط قاریان در این جلسه بود.

استاد شهیدی و استاد کسمائی نیز به پاسخ به سوالات قاریان و مطرح نمودن دیدگاه ها و سیاست های کلی کمیته مبنی بر ارتقاء سطح تلاوت ها پرداختند.
در پایان این نشست نیز، از گروه تواشیح میعاد قم، به عنوان سفیر قرآنی جمهوری اسلامی ایران در سفر حج تمتع و سیدحمیدرضا مقدسی، نفر دوم مسابقات کشوری قرآن کریم در رشته قرائت، با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما