شناسهٔ خبر: 28816795 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

ورزشگاه آزادی روی بانوان باز شد

صاحب‌خبر -

آرمان- روز گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری دوستانه به مصاف بولیوی رفت و مقابل این تیم از آمریکای جنوبی به برتری رسید ولی آنچه که بیشتر از نتیجه این دیدار تدارکاتی به چشم آمد حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی و تماشای مسابقه فوتبال بعد از 35 سال بود.

حضور بانوان

در این دیدار که اولین تجربه حضور بانوان هوادار در ورزشگاه آزادی برای تماشای فوتبال آقایان پس از حدود ۳۵ سال بود، این هواداران که تعدادشان به حدود ۱۰۰ نفر می رسید با تشویق هایشان به اندازه ۱۲ هزار نفر هوادار مرد حاضر در ورزشگاه صدا تولید می‌کرد. قرار بود برای تماشای این دیدار کارمندان فدراسیون فوتبال و اعضای تیم های ملی بانوان به ورزشگاه بیایند اما به جز این‌ها تماشاگران بانوی دیگری هم به آن‌ها پیوستند که متشکل از اصحاب رسانه بودند که در آخرین لحظات اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کردند.. اجازه استفاده از سرویس بهداشتی به بانوان با همراهی خانم‌های پلیس داده شد. عکس‌های سلفی بیش از اندازه خانم‌های حاضر در استادیوم جلب نظر می‌کرد. در اواخر بازی یکی از بانوان حاضر در استادیوم دچار مصدومیت شد که لنگ‌لنگان ورزشگاه را ترک کرد. تعدادی از عکاسان بانو با حضور در ورزشگاه اقدام به تصویربرداری از تماشاگران بانو کردند

مجوزحضور بانوان برای دیدار آسیایی پرسپولیس

غلامحسین زمان‌آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال ایران از صدور مجوز برای حضور بانوان در دیدار پرسپولیس و السد در دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا خبر داد. البته وی اعلام کرده که به «احتمال فراوان» در بازی پرسپولیس مقابل السد در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا هواداران بانو مانند بازی دیروز ایران و بولیوی بتوانند برای تماشای بازی در ورزشگاه حاضر شوند. وعده‌ای که با توجه به حضور بانوان در بازی امروز، به احتمال زیاد عملی خواهد شد.

گزارش بازی

بازی با سوت داور کویتی یک دقیقه سکوت به دلیل درگذشت بهرام شفیع مجری فقید ورزشی آغاز شد. دقیقه اول نخستین موقعیت بازی توسط مهاجمان بولیوی ایجاد شد که توپ در اختیاز علیرضا بیرانوند قرار گرفت. دقیقه 2 ضربه سر مهدی طارمی که از ارسال روی یک خطای پشت محوطه صاحب موقعیت شده بود به تیر افقی دروازه برخورد کرد. دقیقه 8 کارلوس کی روش سامان قدوس را به کنار زمین فراخواند و لحظاتی با او صحبت کرد. دقیقه 9 فرصت خوبی در دقیقه ۹ برای بولیوی بوجود آمد که بیرانوند توپ را جمع کرد و بازیکن حریف مصدوم شد. در دقایقی که بازی از جریان افتاده بود، کی روش با قدوس صحبت کرد. پس از گذشت ۱۰ دقیقه از بازی، بولیوی ها بیشتر توپ و میدان را در اختیار گرفتند. دقیقه17 علیرضا جهانبخش نخستین گل این مسابقه را برای تیم ملی فوتبال کشورمان به ثمر رساند. دقیقه ۲۴ ایران فرصت داشت گل دوم را به ثمر برساند که توپ از کنار این بازیکن عبور کرد و با دروازه بان بولیوی برخورد کرد که مصدومیت او جدی نبود. دقیقه 25 ضربه مهدی طارمی را دروازه بان بولیوی دفع کرد. دقیقه 30 تیم ملی فوتبال کشورمان وسط جهانبخش که آفساید اعلام شد. نیمه اول این مسابقه با برتری یک بر صفر شاگردان کی روش به پایان رسید. در ابتدای نیمه دوم مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، کریم انصاری فرد و مهدی ترابی به جای وحید امیری، سامان قدوس، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش وارد زمین شدند. سردار آزمون پس از گذشت ۲ دقیقه از شروع نیمه دوم به زمین آمد و روی نیمکت نشست. دقیقه50 تیم ملی فوتبال بولیوی توسط کاردوزو به گل رسید. دقیقه ۵۱ رودی کاردوزو با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه ایران گل تساوی بولیوی را به ثمر رساند پس از این گل سید جلال حسینی از سوی هواداران تشویق شد. دقیقه ۵۴ ارسال مواج اشکان دژاگه روی دروازه بولیوی با ضربه مهدی طارمی به شکل خطرناکی از بالای دروازه بولیوی عبور کرد. دقیقه ۵۷ با حرکت مهدی ترابی و ارسالی دقیق روی دروازه بولیوی ضربه مجید حسینی از بالای دروازه بیرون رفت. دقیقه ۶۲ روی پاس در عمق اشکان دژاگه مهدی ترابی در موقعیت تک با تک با ویسکارا قرار گرفت و دومین گل ایران را وارد دروازه حریف کرد. ترابی که در بازی قبلی تیم ملی با ازبکستان هم تک گل ۳ امتیازی یوزها را به ثمر رسانده بود با این گل به آمار ۱۹ بازی و ۶ گل ملی رسید. دقیقه ۶۲ مارسلو مورنو به جای هنری واکا وارد بازی شد و لحظاتی بعد هم دیه گو وایر جای خود را در ترکیب بولیوی به خوان ملگار داد. دقیقه ۷۱ اروین ساودرا از بازی بیرون آمد و به جای او پائول آرانو وارد زمین شد. دقیقه ۷۲ ارسال زیبای صادف محرمی روی دروازه بولیوی با ضربه سر کریم انصاری فرد همراه شد کا این توپ‌را گیلرمو ویسکارا برگشت داد اما در ریباند احسان حاج صفی که در موقعیتی عالی قرار گرفته بود توپ را بیرون زد. دقیقه ۷۴ ضربه کم دقت اشکان دژاگه عرض زمین را طی کرد و از خط طولی بیرون رفت. دقیقه ۷۲ اشکان دژاگه از میانه زمین ایران قصد عبور از آرانو را داشت که داور کویتی مانع این امر شد. دقیقه ۸۰ اشتباه مدافعین ایران فرصت خوبی را برای بولیوی ها مهیا کرد و ضربه این بازیکن را بیرانوند گرفت اما در ادامه او برخوردی با مهاجم حریف داشت و سبب مصدومیتش شد. دقیقه ۸۸ مدافع بولیوی با دست مانع حرکت مهلی ترابی شد اما خطا اعلام نشدن این امر سبب شد کی روش به داور کویتی اعتراض کند. این مسابقه با برتری دو بر یک تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

نظر شما