شناسهٔ خبر: 28816732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توئیت شدیداللحن مقتدی صدر خطاب به ترامپ

رهبر جریان صدر عراق در پیام شدیداللحنی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا، از او خواست برای درک جنایاتی که در کشور‌های مختلف منطقه در حال وقوع است، چشم‌های خود را معاینه کند.

صاحب‌خبر -

توئیت شدیداللحن مقتدی صدر خطاب به ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر جریان صدر عراق در نامه‌ای شدیداللحن خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، وی را به اصلاح حکومتش فرا خواند.

مقتدی صدر در این نامه، که آن را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده، خطاب به ترامپ نوشته است: آیا بهتر نیست به‌جای آنکه جهان را با فریاد‌های بیهوده‌ات برای «خاشُقجی» (روزنامه‌نگار مفقودشده سعودی) که تنها مشخصه آن، تابعیت آمریکایی اوست، پر کنی و به جای آنکه تحقیق درباره جنایت صورت گرفته علیه او را خواستار شوی، چشمانت را معاینه کنی؟! شاید [این طور] جنایاتی که در یمن، بحرین، سوریه، میانمار، لیبی، آفریقا و ... در جریان است را ببینی. این کشور‌ها پر از گورستان شده‌اند و جنگ‌ها و بیماری‌های مسری آن‌ها را نابود کرده است.

وی در ادامه پیام خود به ترامپ توصیه کرده که گوش‌هایش را هم نزد پزشک معاینه کند تا شاید بتواند صدای فریاد مادران و کودکان و شیون آنها و ناله زخمی‌ها و همچنین صدای توپخانه‌هایی که منازل این افراد را تخریب می‌کنند و نیز صدای هواپیماهایی که بازارها را بمباران می‌کند را بشنود.

رهبر جریان صدر در ادامه پیام خود آورده است: اگر خود را «رهبری جهانی» می‌دانی، باید که از این کشور‌ها حمایت کنی، باید از روزنامه‌نگارانی دفاع کنی که از درد و رنج کشور‌های جهان سوم می‌نویسند، همان‌گونه که تو و امثال تو در کشور‌های پیشرفته مدعی [توجه به] آن هستید.

صدر در ادامه این سوال را از ترامپ پرسیده است: چه نوع پیشرفتی این حق را به شما می‌دهد که یک مرتبه از تمامی افراد چشم پوشی کنید و بار دیگر تنها به دفاع از آمریکایی‌ها بپردازید و حتی به دلایل واهی، این کشور‌ها را اشغال و قوانین پست و فرومایه خود را در آن‌ها اعمال کنید؟

وی سپس با "فرعون" خطاب قرار دادن ترامپ نوشته است: هرگز چنین نیست،‌ ای فرعون! تو طغیان کرده‌ای و برای کسب میلیارد‌ها دلار پول از کشور‌های خلیجی (کشورهای حاشیه خلیج فارس) با این کشور‌ها مصالحه کردی تا آمریکا همچنان ثروتمند بماند و آفریقا و دیگر کشور‌ها در فقر و محرومیت دست و پا بزنند.

صدر سپس خطاب به ترامپ گفته است: آیا تو از خود نپرسیده‌ای سرنوشت ملتت در گیر و دار تحکم تو بر کشورها و اشغال آنها چه خواهد شد؟
شایسته است به نیازمندان کشورت و آفاتی که آن را در می نوردد و نیز تجزیه ای که بزودی کشورت دچار آن خواهد شد و یا مصیبتی که آن را نابود خواهد کرد توجه کنی؛ همچنانکه برج های تجارت جهانی نابود شد. هرگز؛ حمایت تو از برخی بدون حمایت از شماری دیگر، سیاست یک بام و دو هواست و حمایت تو از اسرائیل، بدون توجه به آنچه در اطرافت در جهان اتفاق می افتد، ظلمی بزرگ است و بزودی وعده مظلومان فرا می رسد و آن زمان، دیگر زمان فرار نیست.
مقتدی صدر همچنین نوشت: دولتت را اصلاح کن و ما را رها کن؛ تا ما کشورهایمان و ملت هایمان را اصلاح کنیم. آنچه را می خواهی بر ما انشا نکن؛ چرا که دین ما برای ماست و دین تو برای خودت.

مقتدی صدر در پایان نیز با هشتگ (enough_Trump) (بس است ترامپ) نامه خود را به پایان رسانده است.

انتهای پیام/

نظر شما