شناسهٔ خبر: 28815655 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ایجاد اتحادیه موسسات زبان عربی به غیر از عرب‌زبانان

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: طی نشست سازمان‌های علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی قرار شد اتحادیه موسسات زبان عربی به غیر از عرب‌زبانان تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «غلامرضا کریمی» در نشست سازمان های علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی که امروز 25 مهر در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: اجلاس آیسسکو در حوزه عمومی سه سال یک بار و در بخش اجرایی پنج ساله برای کشورهای اسلامی برگزار می شود.

 

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اسناد سازمان های علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی گفت: در اجلاس مجمع عمومی چندین سند از جمله عملکرد آیسسکو و بیان عملکرد مالی این سازمان مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین در دستورالعمل نیز اصلاحاتی انجام شد.

 

کریمی با بیان اینکه قرار است اتحادیه موسسات آموزش عربی به غیر از عرب زبانان تاسیس شود، گفت: سالهاست موضوع آموزش عربی به عنوان زبان قرآن در آیسسکو مطرح است و تاکید ما بر روی زبان عربی زبان قرآن است.

 

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: موسسات مختلفی برای آموزش عربی با رویکرد زبان قرآن شکل گرفته است و این اتحادیه نیز تحت عنوان آموزش زبان عربی به غیر از عرب زبانان تدریس می شود. پیشنهاد کردیم با توجه به وجود متخصصان زبان عربی در کشور دفتر آیسسکو این اتحادیه در تهران باشد که در دستور بررسی قرار گرفت.

 

وی در ادامه به سند 2015 تا 2021 که به تایید شورای عمومی رسیده است، اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های آیسسکو تقویت دیپلماسی آموزشی بوده است که از اولویت های اصلی طی سه سال آینده است.

 

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به تبادل استاد و دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: تبادل استاد و دانشجو در این اجلاس مورد توجه قرار گرفت و این موضوع عامل اعتباربخشی دانشگاه ها محسوب می شود و همچنین میزان ارتباط و تعامل کشورهای اسلامی را افزایش می دهد.

 

کریمی یکی دیگر از موضوعات اصلی اجلاس مجمع عمومی را فلسطین و قدس شریف دانست و بیان کرد: با توجه به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس عنوان اجلاس «قدس شریف» است و نماینده فلسطین نیز به عنوان ریاست سه ساله آیسسکو انتخاب شد.

 

کریمی با بیان اینکه در اجلاس مجمع عمومی به انتخاب پایتخت های محیط زیست و توسعه پایدار نیز اشاره شد، گفت: یک شهر به عنوان پایتخت محیط زیست طی سه آینده انتخاب می شود و با هماهنگی محیط زیست به عنوان عملیاتی کردن استانداردهای مصوب هستیم.

 

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: در حفاظت از محیط زیست مسایلی مانند حفاظت از تنوع زیستی، مدیریت پایدار خاک، مدیریت پسماند و آلودگی هوا مورد توجه است و هر کشور چندین شهر را انتخاب می کند و گزارشی ارایه می دهد.

 

 

نظر شما