شناسهٔ خبر: 28814267 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسئول فلسطینی: آمریکا تنها کشوری بود که با سیاست نژادپرستانه تل آویو هماهنگ شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری وفا، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با اشاره به قانون موسوم به قانون قومیت یهودی، گفت فقط آمریکا بود که با سیاست نژادپرستانه رژیم اشغالگر هماهنگ شد و قطعنامه های بین المللی را زیر پا گذشت.
عزام الاحمد عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت ملت ما در رویارویی با سیاست های اسرائیل و آمریکا برای از بین بردن آرمان فلسطین متحد است و بیشتر قدرت های جامعه بین الملل، اتحادیه اروپا، روسیه، چین، ژاپن، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین این ملت را یاری کردند. افزون بر آن، به رغم این که تلاش ها برای فریبکاری و گمراهی تاکنون ادامه دارد، همه کشورها و ملت های عربی اعمال فشارهای آمریکا را رد کردند.
الاحمد رئیس هیئت شورای ملی فلسطین در نشست های اتحادیه بین المجالس در ژنو گفت: به روند جدی صلح در چارچوب برگزاری یک کنفرانس بین المللی با نظارت کامل سازمان ملل، با مشارکت کشورهای عضو دائم شورای امنیت، مشارکت گسترده تر گروه های جغرافیایی و سیاسی و مبتنی بر قطعنامه های ذیربط سازمان ملل، چشم دوخته ایم.
وی افزود: دولت آمریکا که به حکم جایگاه بین المللی خود باید در اجرای قطعنامه های سازمان ملل متعهدتر و مسئولانه تر عمل کند، با جانبداری از رژیم اشغالگر اسرائیل، این قطعنامه ها را زیر پا گذاشت.
وی افزود رژیم اشغالگر اسرائیل به جای اجرای قطعنامه 2334 شورای امنیت، با دولت ترامپ هماهنگ شد و همه این مسائل را نادیده گرفت و شهرک سازی های استعماری در شرق قدس و سرتاسر کرانه باختری افزایش یافت.
وی در سخنرانی خود درباره خطرات قانون موسوم به قومیت یهودی که کنست اسرائیل اخیرا تصویب کرد، همه بندهای این قانون را نژادپرستانه خواند و گفت این قانون سیاست نژادپرستانه اسرائیل را گسترش می دهد؛ آن هم زمانی که جهان از رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی خلاصی یافته است که اسرائیل سه دهه پیش آخرین متحد آن در آفریقای جنوبی بود.
وی افزود همه نهادهای جامعه بین الملل به جز آمریکا سیاست نژادپرستانه اسرائیل را رد کردند. تنها آمریکا بود که با این سیاست هماهنگ شد و به اقدامات خود برای اعمال فشار بر رهبری فلسطین و نادیده گرفتن تعهدات بین المللی و قطعنامه های جامعه بین الملل ادامه داد.

نظر شما