شناسهٔ خبر: 28813647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرامی داشت سالروز تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب فرنگیس

خبرگزاری صداوسیما

استاندار کرمانشاه گفت: خاطرات دلاورانی مانند فرنگیس دستمایه خوبی برای تولید آثار هنری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در آیین گرامیداشت تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «فرنگیس» گفت: انقلاب اسلامی با فداکاری و جانفشانی زنان و مردان دلیری پیروز و در دروان دفاع مقدس حفظ شد که با تمم وجود به آرمان‌های انقلاب اعتقاد داشتند.
وی افزود: دشمن حمله خود را از مرز‌های قصر شیرین آغاز کرد و درتمام هشت سال قصرشیرین درگیر جنگ بود و این می‌تواند دستمایه خوبی برای هنرمندان انقلابی باشد.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به تعبیر مقام معظم رهبری گنجینه ارزشمندی است که نسل فعلی و آینده ۸۰ سال می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
بازوند از دفاع مقدس به عنوان یک سند افتخار برای استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: این سند مزین به کلام ارزشمند مقام معظم رهبری شده است که فرمودند: «کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است».
وی بیان داشت: مردم استان کرمانشاه که مرزدار این مرز و بوم هستند با تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید والامقام صفحات تاریخ کرمانشاه را پر از افتخار کردند و این افتخار در قالب ایثار و حب به ولایت خود را نمایان کرده است که آیندگان نیز به آن افتخار خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه نمونه مستند و زنده از خودگذشتگی و ایثار را دفاع بانوی گیلانغربی از خاک میهن دانست و گفت: شجاعت این بانو با هنرمندی و قلم خانم فتاحی در تاریخ ماندگار شد.
بازوند تصریح کرد: کتاب «فرنگیس» پرده از لایه‌های مهم و در عین حال پنهان دفاع مقدس برداشت که با تعبیر زیبای رهبرتقریظ شد.
دراین مراسم که در سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد "فرنگیس حیدرپور" شخصیت اصلی داستان این کتاب حضور داشت.

نظر شما