شناسهٔ خبر: 28813328 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان:

دشمن در جنگ نرم و رسانه‌ای مسئولان را مورد هدف قرار می‌دهد

نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: امروز جمهوری اسلامی تنها کشوری که در مقابل آمریکا ایستاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردارعبدالله کریمی در یادواره شهدا در حرم الشهدای دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: دشمنان بعد از انقلاب تمام تلاش خود ر ا برای انحراف و شکست انقلاب اسلامی به کار گرفتند و کودتاهای مختلفی مانند کودتای سیستان، گنبد و کردستان را راه اندازی کردند. کشور نیز از همان ابتدای انقلاب تحت تحریم‌های نظامی و اقتصادی قرار گرفت، اما ملت ایران توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب دشمن با خیال اینکه نظام در ابتدای راه است و ارتش نیز با کودتاهای مختلف سازمان یافته نیست و سپاه نیز جدیدا شکل گرفته و می‌تواند در یک هفته کشور ایران را تصرف کند وارد جنگ شد این درحالی است که ملت ایران در ابتدی جنگ با دوازده لشکر در برابر تمام تجهیزات دشمن ایستادگی کرد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به سخن امام خمینی(ره)، تصریح کرد: سرانجام سرنوشت صدام و دستگیری او از یک دخمه را مشاهده کردید. صدام با تمام تجهیزات و حمایت ۳۰ کشور در نهایت موفق نشد که به اهداف خود برسد. ملت ایران با تجهیزات اندک مانند آرپی جی و تیربار و ضد هوایی به دفاع پرداخت. البته جوانان کشور در کنار جنگ به کارهای تحقیقاتی مربوط به جنگ می پرداختند. بنابراین تحریم ها مانع خلاقیت جوانان نشد.

کریمی افزود: جوانان خلاق در عملیات خیبر، ۱۴ کیلومتر پل احداث کردند. همچنین آن ها در اصفهان خمپاره و دیگر سلاح ها را می ساختند. جوانان با کمترین امکانات به دنبال بیشترین بهره بودند. رزمندگان کشور با خدا معامله کردند و به فکر رضای الهی بودند و با شجاعت تمام در برابر هر شرایطی ایستادگی می کردند. صدام اعلام کرد اگر خط فاو شکسته شود کلید بصره را به خط شکنان می دهم قواص های کشور ظرف دو ماه آموزش خط فاو را شکستند.

وی ادامه داد: صدام با صدور مجوز جنگ از طرف آمریکا ظرف ۲۴ ساعت کویت را تصرف کرد. اما بعد از آن کشورها علیه صدام ائتلاف تشکیل دادند. در جریان طبس نیز نیرو های آمریکایی برای انجام عملیات سه ماه تمرین کردند. اما طوفان شن مانع عملیات آنان شد. به گفته امام خمینی (ره) شن‌ها مامور الهی بودند. بنابراین طبق آیات قرآن وقتی در راه خدا مقاومت کردید مکر و حیله دشمنان به خودشان باز می‌گردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: کشور عراق بعد از تصرف کویت و تشکیل ائتلاف دیگر کشورها علیه عراق و شروع عملیات نظامی آمریکا در جنگ اول خلیج فارس به کشور ایران پناه برد و از ملت ایران کمک خواست. همچنین آمریکا پالاشگاه کویت را حتی با نبود نیروی نظامی مستقر در آن بمباران می کرد و هزینه هر بمب و موشک را از عربستان و کویت می‌گرفت. جنگ دوم خلیج فارس. اشغال افغانستان و عراق و جنگ سی و سه روزه  و جنگ غزه برنامه هایی برای اشغال ایران بود. 

کریمی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب "دشمن جنگ نرم را علیه ایران شروع کرده است"، ادامه داد:  نیکسون رییس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد باید طرح بازسازی و پیاده شده در آندلوس را در ایران اجرا کنیم. با جنگ نمی توان با ایران مقابله کرد. آمریکایی‌ها در یمن، تونس و مصر حرکت های مردمی را طرح ریزی کردند و بعد عناصر وابسته به خود را به حاکمیت رساندند. در سوریه نیز حرکت های مردمی شروع شد و بی توجهی مسئولان این کشور موجب اشغال آن شد. 

وی اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل با طرح‌های خود از پول امکانات و نیروی انسانی مسلمانان بر علیه مسلمانان استفاده می کنند. اما به فضل خداوند در جنگ سوریه ارتش اسلام متشکل از ایران، حزب الله، لشکر فاطمیون و زینبیون ایجاد شد. در دانشکده عراق هزار و هفصد دانشجو سر بریدند و در فرات ریختند. در صورتی که با مقاومت رزمندگان عراق. تعداد کشته ها کمتر می شد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که ما با اسلام آمریکایی مبارزه می کنیم، افزود: داعش از طرح های آمریکا است و از اشتباهات مسلمانان استفاده می کند. داعش، تکویری ها را به انحراف کشاند و از آن ها بر علیه بشر استفاده کرد.  

کریمی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی تنها کشوری که در مقابل آمریکا ایستاده است، اظهار کرد:  کشور در حوزه های علمی و فناوری های مختلف در حال پیشرفت است. در قصه هسته ای جلوی حرکت علمی، طراحی و پیشرفت جوانان گرفته شد. در حال حاضر کشور دارای امکانات و نیروی انسانی جوان، خلاق، مومن و متعهد و انقلابی در همه زمینه ها در داخل و خارج کشور است. 

وی ادامه داد : قدرت در زمینه علمی به عنوان پدافند غیر عامل موجب مقابله با دشمن و مانع حمله آن ها می شود. وظیفه ما تلاش شبانه روزی و جهاد علمی است. علوم و پروژه های جدید باید از ادامه پروژه های قبل تکمیل شود. البته بانک اطلاعاتی در کشور ضعیف است. همچنین برخی کشورها معتقدند جوان ایرانی بهترین فکر و خلاقیت را دارد. اما متاسفانه از این استعدادهای استفاده کافی نمی شود. همچنین دانشگاه باید مهارت و پژوهش محور شود. امیدوارم به فضل الهی به جایگاه مورد نظر الهی برسیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه تمام شهدا با تمسک به عنایات الهی به این مقام رسیدند، افزود: شهدا به امام حسین (ع) اقتدا کردند و به دنبال معیارهای دنیایی نبودند. ما نیز در مقابل دشمن مقاومت می کنیم و به فضل الهی حرکت انقلاب اسلامی در جهان در حال پیشروی است. البته دشمن در جنگ نرم و رسانه ای، بسیاری از مسئولان را مورد هدف قرار می دهد، وظیفه و هوشیاری ما عمل به وظایف خود تحت فرمان مقام معظم رهبری است.

کریمی گفت: عده‌ای به اقدام سپاه در پرتاب موشک اعتراض کردند. در صورتی که اسرائیل با التماس به روسیه خواهان توقف پرتاب موشک از طرف ایران شد. اسرائیل رویای نیل تا فرات در سر داشت، اما اکنون با اقتدار نظام جمهوری اسلامی، در اطراف خود دیوار می کشد. امروز کشور با قدرت و توکل در راه خدا مقاومت کرده است و ترس را در دل دشمنان ایجاد کرده است. در جنگ اقتصادی باید شبانه روز کار شود و باید با مدیریت جهادی از امکانات و منابع موجود استفاده لازم شود.

انتهای پیام

نظر شما