شناسهٔ خبر: 28813017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

دیدار سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان لرستان با مدیرکل کتابخانه های استان لرستان

در جلسه مشترک بین معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان و نهاد کتابخانه های استان، مقدمات انعقاد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش فراهم شد .

صاحب‌خبر -

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی  آموزش وپرورش لرستان، سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پروش لرستان از کتابخانه ها به عنوان میراث فرهنگی و گنجینه بزرگ تمدن اسلامی نام برد و اظهار داشت: کتابخانه و موزه به عنوان دو نماد اصلی جامعه بشری تاثیر عمده ای در شناخت فرهنگ و تمدن یک ملت دارند.

اسد الله عباس زاده یکی از راه های اصلی و محوری در توسعه را، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین عموم جامعه بویژه جوانان و نوجوانان عنوان کرد.
 وی بر همکاری و تعامل  آموزش وپرورش لرستان با نهاد کتابخانه های عمومی استان تاکید کرد و خواستار انعقاد تفاهم نامه هایی در جهت افزایش همکاری ها و تعامل دو جانبه  گردید.
در ادامه، این جلسه   فرشته طهماسبی ضمن تقدیر و تشکر از معاون پرورشی و فرهنگی از حضور در اداره کتابخانه های استان گفت : اولویت های نهاد کتابخانه ها، تبدیل کتابخانه های استان به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی، افزایش آموزش های رفع آسیب های اجتماعی، توسعه عادلانه خدمت در کتابخانه ها، افزایش دسترسی به کتابخانه ها، نوسازی و بهسازی کتابخانه ها، ارتقا وضعیت رفاهی کارکنان کتابخانه ها و ... از جمله اولویت های مدنظر نهاد کتابخانه های عمومی استان است.
مدیرکل نهاد کتابخانه های استان، برگزاری مسابقه ی کتابخوانی و توجه  وی‍ژه به دانش آموزان کتابیار و کتابخوان را از اولویت های این اداره و از برنامه های فرهنگیبرشمردند.
در پایان جلسه، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های استان، ضمن جمع بندی مطالب مطرح شده گفتند: این نهاد در  طول سال آماده ی پیگیری برنامه هایی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان و فرهنگیان است.

نظر شما