شناسهٔ خبر: 28812675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حملات سایبری 9 میلیارد دلار به روسیه ضرر زده است

مسکو - ایرنا - نخست وزیر روسیه اعلام کرد: حملات سایبری در سال میلادی گذشته 600 میلیارد روبل (9 میلیارد دلار) به کشورش ضرر زده و در مجموع حدود یک هزار میلیارد دلار به جهان زیان وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، دمیتری مدودف روز گذشته در همایش بین المللی «نوآوری های قابل دسترس-2018» در مسکو خاطرنشان کرد: اگر امنیت عرصه سایبری تامین نشود همه اقدامات دولت روسیه و بخش تجاری در عرصه فناوری های دیجیتالی ناسالم باقی خواهد ماند.
نخست وزیر روسیه گفت: در روسیه غالبا بخش تجاری به مسائل امنیت سایبری می پردازد اما طیف اقدامات خرابکاران مجازی هر روز پیچیده تر می شود و با توجه به این مساله، ضرورت همکاری در سطح ملی و جهانی واضح تر و مشهودتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: توافق در سطح جهانی پیچیده تر و هدف مهم تر است و فقط در این صورت کمپانی ها می توانند به یکدیگر اعتماد کرده و در نتیجه آن سرمایه گذاران نیز نگرانی از بابت فعالیت در بخش های مختلف نداشته باشند.
مدودف تصریح کرد: اکنون هدف ایجاد سیستم امنیتی مطمئن و پایدار برای حفظ و نگهداری و انتقال اطلاعات است که حفظ منافع شخصی و بخش تجاری و دولت را تضمین کند.
همایش بین المللی «نوآوری های قابل دسترس-2018» روز سه شنبه در مسکو برگزار شد ودر آن مقام های روس و کارشناسانی از کشورهای مختلف درباره فناوری های پیشرفته و عرصه های بکارگیری آن در جامعه و همکاری کشورها در این حوزه گفت وگو کردند.
روسیه به کشورهای غربی پیشنهاد ایجاد سیستم جهانی مقابله با حملات سایبری ارائه کرده و این در حالی است که برخی کشورهای غربی از جمله انگلیس و هلند در ماه های اخیر روسیه را به سازماندهی حملات سایبری متهم کرده اند.
اروپام*391*1346**1485

نظر شما