شناسهٔ خبر: 28812348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لاوروف: از اسد برای سفر به روسیه و کریمه دعوت کرده‌ایم/غربی‌ها "کلاه سفیدها" را راه نمی‌دهند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که از بشار اسد برای سفر به روسیه و شبه جزیره کریمه دعوت به عمل آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه یورونیوز گفت که از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای سفر به روسیه و شبه جزیره کریمه دعوت به عمل آمده است.

وی گفت: برخی کشورهای غربی سه ماه پیش تصمیم گرفتند "کلاه‌سفیدها" را نجات دهند و از اردن خواستند موقتا از ۴۰۰ تن از آن‌ها استقبال کند.

لاوروف گفت: قرار بود انگلیس، کانادا، آلمان و هلند به آن‌ها پناه بدهند. سه ماه گذشت و آن‌ها هنوز در اردن هستند. براساس اطلاعات ما کشورهای غربی که به اردن وعده دادند به این افراد پناه بدهند از پرونده‌های شخصی این افراد اطلاع حاصل کرده و احساس نگرانی و وحشت کردند. سابقه جنایت‌های این گروه باعث شده کشورهای اروپایی از پناه دادن به آن‌ها بترسند.

لاوروف همچنین درباره پرونده ربوده شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول که احتمال قتل او می‌رود، گفت: ما از درخواست‌ها برای انجام تحقیقات در نزدیک‌ترین زمان ممکن و همچنین توافق ترکیه و عربستان برای انجام تحقیقات استقبال می‌کنیم. ما می‌خواهیم جهان از نتایج این تحقیقات مطلع شود.

لاوروف در بخش دیگری از مصاحبه خود با یورونیوز گفت: مسکو زمانی که به شورای اروپایی پیوست اطمینان داشت که این شورا زمینه‌ای برای فعالیت مشترک بین المللی و قانونی فراهم خواهد کرد. کسانی که از طریق نقض قوانین و اتخاذ اقدامات غیرقانونی با محروم کردن هیئت روسیه از حقوق مساوی با دیگر هیئت‌ها، این زمینه را از بین بردند، من مطمئنم که آن‌ها می‌دانند چه می‌کنند. عاقلانه نیست که این نهاد اروپایی به دلیل بلندپروازی‌های برخی سیاستمداران اروپا از بین برود. ما امیدواریم که مردم شجاعت کافی برای ممانعت از این اقدام را داشته باشند.

وی گفت: مشارکت ما در شورای اروپایی به اندازه‌ای که برای کشورهای اروپایی اهمیت دارد، برای ما اهمیت ندارد. این موضع ثابت ماست.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما