شناسهٔ خبر: 28812314 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معرفی سرپرستان ۴ فدراسیون ورزشی

وزارت ورزش و جوانان سرپرستان چهار فدراسیون هاکی، ناشنوایان، قایقرانی و چوگان را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ​محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان با اعلام اینکه روسای چهار فدراسیون ورزشی برای تحقق کامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان، از ریاست فدراسیون استعفا دادند، گفت: چهار سرپرست برای فدراسیون‌های هاکی، ناشنوایان، قایقرانی و چوگان معرفی شدند.
وی با تاکید بر اینکه سرپرستان فدراسیون‌ها فقط فرایند برگزاری مجامع انتخاباتی را انجام می‌دهند، افزود: آن‌ها مجوز کاندید شدن برای ریاست فدراسیون را ندارند.
معاون وزیر ورزش انتخابات فدراسیون‌ها را منوط به رعایت اساسنامه و آیین نامه‌های مجامع فدراسیون دانست و گفت: همواره انتخابات در یک مسیر کاملا دموکراتیک انجام خواهد شد و واجدین شرایط می‌توانند خود را در معرض رای مجامع قرار دهد.
او بالاترین رکن قانونی فدراسیون‌ها مجامع آن‌ها دانست و افزود: در تلاش هستیم تا مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها را پس از طی مراحل قانونی در زمان مناسب برگزار کنیم.
داورزنی گفت: چهار سرپرست معرفی شدند و هفته آینده هم چهار سرپرست دیگر معرفی خواهند شد. سایر فدراسیون‌های مشمول هم با توجه به تمکین از قانون مذکور، تحت انجام این فرایند قرار خواهند گرفت. با توجه به ابلاغ دولت، روسای بازنشسته استعفای خود را تقدیم رییس مجمع فدراسیون کردند، به این ترتیب برای این فدراسیون‌ها سرپرست تعیین می‌شود.
او در خصوص وظایف سرپرستان افزود: سرپرستان موظفند در فرایند مربوطه در مدت سه ماهی که در پیش دارند، نام نویسی‌ها را شروع کنند و همه کسانی که می‌خواهند، خودشان را در معرض ارای مجامع قرار دهند باید نام نویسی کنند.
معاون وزیر ورزش و جوانان از روسای بازنشسته فدراسیون‌ها به عنوان سرمایه‌های ورزش نام برد و از تلاش هایشان تقدیر کرد و گفت: در مجموعه وزارت ورزش تلاش خواهیم کرد که در هیئت رئیسه فدراسیون‌ها و در فرایند تصمیم گیری در فدراسیون‌ها از ظرفیت این عزیزان استفاده کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم که به جایگاه افرادی که در فدراسیون بین المللی مسئولیتی دارند آسیبی وارد شود و بتوانند با حمایت فدراسیون‌ها به عنوان نمایندگان ایران در این فدراسیون‌ها کار خود را ادامه دهند.
وی با تاکید بر اینکه سرپرستان انتخاب شده، حق شرکت در انتخابات به عنوان کاندید را ندارند، افزود: افراد علاقمند به احراز پست ریاست این فدراسیون ها، با هماهنگی با معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در یک مدت زمان ۲ تا سه ماه فرصت دارند، برای ثبت نام در مجمع آماده شوند.
داورزنی با اشاره به اینکه برخی از این فدراسیون‌ها برنامه‌ها و رویداد‌های مهم بین المللی را درپیش رو دارند افزود: وزارتخانه تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با حمایت همه جانبه خود مانع بروز خللی در این اعزام‌ها شود.
وی از پایش وضعیت همه فدراسیون‌ها خبر داد و گفت: به زودی همه افرادی که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند، مشخص شده و در روند جایگزینی از طریق انتخابات آزاد و دموکراتیک قرار می‌گیرند.
معاون وزیر ورزش گفت: برخی از فدراسیون‌هایی که روسای آن‌ها بازنشسته بودند، دوران ریاست آن‌ها هم به پایان رسیده است و با توجه به مفاد قانون منع به کارگیری بازنشستگان امکان شرکت مجدد آن‌ها در انتخابات وجود ندارد و به همین علت برای این فدراسیون‌ها هم باید سرپرستی انتخاب شود.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با معرفی احمد گواری به عنوان سرپرست فدراسیون قایقرانی، حسن سلگی به عنوان سرپرست فدراسیون ناشنوایان، یاشار بی غم سرپرست فدراسیون چوگان و حسن اباذری به عنوان سرپرست فدراسیون هاکی گفت: ضمن ادای احترام به روح مرحوم بهرام شفیع سعی کردیم تا سرپرستان را از میان افراد شایسته‌ای انتخاب کنیم تا هدایت فدراسیون را به بهترین نحو انجام دهند.
وی با بیان این نکته که وزارت ورزش و جوانان برای حفظ و توسعه کرسی‌های بین المللی که در اختیار کشورمان است، مجدانه در تلاش است، افزود: روند جایگزینی کاندیدا‌های جدید با روسای پیشین صدمه و خللی در پست‌هایی که در اختیار افراد است وارد نخواهد کرد. برخی از این پست‌ها در اختیار شخصیت حقوقی افراد است که پس از انتخاب رئیس جدید، این سمت هم منتقل می‌شود و برخی در اختیار شخصیت حقیقی افراد است که وزارتخانه و فدراسیون برای حفظ این سمت از این افراد حمایت خواهد کرد.

نظر شما