شناسهٔ خبر: 28811792 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

با سوء مدیریت سازمان سنجش؛

خانه‌نشینی دانشجویان پزشکی و پرستاری آذربایجان‌شرقی!/ انتقال اجباری ورودی‌های جدید به شهرهای دیگر

دانشجویان رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه ‌آزاد اسلامی استان در سال جدید به مشکل خورده‌اند.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش آناج، سوءمدیریت سازمان سنجش موجب بروز مشکلات سراسری برای دانشجویان ورودی رشته‌های پزشکی و پرستاری در دانشگاه‌‌های آزاد شده و در برخی شهرستان‌ها اعتراضاتی را به‌وجود آورده است.

یکی از دانشجویان رشته‌ی پرستاری دانشگاه آزاد بناب طی گفت‌وگویی با خبرنگار آناج این مشکل را سراسری می‌خواند و عنوان می‌کند: بنده دو هفته‌ای می‌شود سر کلاس می‌روم، شهریه‌ام را نیز پرداخت کرده‌ام و کارت دانشجویی صادر شده است اما اکنون می‌گویند شما پذیرفته نشده‌اید و اشتباهی رخ داده است.

وی می‌افزاید: یکی دیگر از دوستان بنده در رشته‌ی پزشکی پذیرفته شده بود و در طول یک ماه اخیر به‌اجبار دوبار او را منتقل کرده‌اند و حالا دانشگاه سوم که ارومیه می‌باشد از پذیرش او امتناع می‌کند و می‌گوید دو انصرافی‌ها را ثبت‌نام نمی‌نماید.

این دانشجو با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ قانع‌کننده‌ای ندارد و علت این بلبشو را ایراد در سیستم سازمان سنجش می‌خواند، خاطرنشان می‌سازد: عده‌ای با رتبه‌های مناسب از هیچ دانشگاهی پذیرفته نشده‌اند و با این حال دارندگان رتبه‌هایی بدتر از آنان در رشته‌های پزشکی و پرستاری پذیرفته شده‌اند.

وی بیان می‌دارد: به‌خاطر مشکلات موجود اکنون یا دانشجویان را به شهرهای دیگر می‌فرستند و یا کلاً آنان را راهی خانه می‌کنند!

از صحبت‌های این دانشجو مشخص است از همان ابتدا روند پذیرش دانشجو در سیستم سازمان سنجش در رشته‌های پیراپزشکی دچار مشکل شده است و روند توزیع دانشجویان و سهمیه‌بندی آنان با رتبه‌هایشان سازگاری ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما