شناسهٔ خبر: 28810570 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عمری که به تبلیغ سپری می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی پس از طی دوره‌های فقه و اصول، تفسیر و حدیث، سال‌هاست که تمام وقت خود را به امر تبلیغ و ارشاد تشنگان زلال معارف اهل بیت(ع) پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، متولد 1354، قرآن‌پژوه، از شاگردان حضرات آیات خاتمی، آدینه وند، یحیی انصاری شیرازی، وجدانی فخر پس از پایان دوره دبیر‌ستان به توصیه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی وارد حوزه علمیه قم شد و مدت 20 سال در قم پس از طی دوره‌های فقه و اصول، تفسیر و حدیث، به امر تبلیغ و ارشاد تشنگان زلال معارف اهل بیت(ع) پرداخته است.
وی یکی از خادمان و چهره‌های شایسته قرآن و عترت است و در زمینه حضور با سابقه و فعال در جلسات قرآنی، برپایی و مدیریت جلسات، تدریس آموزش تبلیغ و ترویج صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) در دانشگاه و هیئت‌ها فعالیت چشم‌گیر داشته است. از سوابق اجرایی این فعال قرآنی می‌توان به کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان قم، کارشناس آموزشی ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد.
ابوی وی جانباز شهید آیت‌الله عباس لطفیان از علمای سیستان و از شاگردان حضرات آیات حسینی طباطبایی، بیانی مزاری، کفعمی بوده‌ است؛ شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی از مبارزان عشایر و شهید آیت‌الله علی لطفیان(عمو) و امام جمعه شهرستان نیک‌شهر نیز اخوی وی هستند.
از این نویسنده و پژوهشگر که از محضر استادان نامدار و عالی مقام در فقه اصول، فلسفه، عرفان، تفسیر بهره‌مند بوده است تاکنون قریب به 500 سخنرانی در خبرگزاری ایکنا منتشر شده است. همکاری در چاپ کتاب ره توشه، چلچراغ نبوی، تخته سفید از جمله آثار اوست.
تدریس دروس معارف، تاریخ اسلام، روش تفسیر، ولایت فقیه، مبانی انقلاب اسلامی، جریان‌شناسی سیاسی، صحیفه سجادیه، رساله حقوق امام سجاد(ع) در بین اقشار مختلف مردم، شرکت فعال در دفاع از انقلاب و اسلام در جنگ نرم و سخت، تبیین توطئه و تهاجم گروه‌های دگر‌اندیش و حضور مؤثر و مستمر در مقابله با جریانات منحرف، عضو مؤثردر همایش‌ها، شوراها، کرسی آزاد‌اندیشی، کارگروه‌های برنامه‌ریزی، نظارتی از جمله فعالیت‌های محمود لطفیان سرگزی است.
«حمایت و هدایت، نظارت آری، دخالت هرگز» شعار این فعال قرآنی در مدیریت است. سبک تبلیغ وی از تفسیر نور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی است.
وی که دارای سطح ۴ رشته تخصصی علوم قرآنی و کارشناس ارشد نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است در سابقه فعالیت خود قریب به یک دهه با ستاد اقامه نماز، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، کمیته اخلاق و تدریس در جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه، جامعة‌الزهرا(س)، جامعة‌القرآن، دانشگاه قم و مفید همکاری دارد.
عضو هیئت علمی مؤسسه نیایش، مشاور مذهبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، عضو انجمن اخلاق و کنترل درد و سلامت معنوی، مدرس شیوه و فنون مراقبت اخلاقی معنوی، عضو گروه آموزش و تحقیق طب تسکینی، عضو گروه رابطه اخلاقی پزشک و بیمار، پژوهشگر در حوزه سلامت و مراقبت معنوی با چند سال سابقه بالینی، مدرس مبانی مراقبت معنوی و طب تسکینی از جمله اموری است که این فعال قرآنی در آن فعالیت دارد.
یادآور می‌شود، طی مراسمی به منظور تجلیل از فعالان قرآن مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقیه با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، روز سه‌شنبه، 24 مهرماه در شبستان مسجد مقدس جمکران از حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود لطفیان و دیگر فعالان قرآنی تجلیل شد.
انتهای پیام

نظر شما