شناسهٔ خبر: 28810339 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیکان تهران به دنبال پیروزی در گام نخست لیگ برتر والیبال است

محمد ترکاشوند روز چهارشنبه پیش از آغاز رقابت های هفته نخست لیگ برتر باشگاه های کشور و دیدار تیمش مقابل شهرداری ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:

صاحب‌خبر - محمد ترکاشوند روز چهارشنبه پیش از آغاز رقابت های هفته نخست لیگ برتر باشگاه های کشور و دیدار تیمش مقابل شهرداری ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازیکنان تیم پیکان در شرایط ایده آل و خوبی به سر می برند و پس از 40 روز تمرین وارد کوران مسابقات شده اند که امیدواریم این امر زمینه ساز پیروزی تیم در نخستین گام لیگ برتر مقابل شهرداری ارومیه باشد.
وی با اشاره به اینکه میانگین سنی بازیکنان پیکان تهران 23 سال است، اضافه کرد: امسال بودجه این باشگاه به یک سوم تغییر یافته و سیاست گذاری باشگاه توجه به رده های سنی پایه و پشتوانه سازی برای سال های آینده است.
وی بیان کرد: بازیکنان تیم شهرداری ارومیه به دلیل بومی بودن هماهنگی بیشتری نسبت به ما دارند و بازی سخت و جذابی را از هر 2 تیم شاهد خواهیم بود.
سرمربی تیم پیکان تهران ادامه داد: حضور هزاران هوادار ارومیه ای در سالن مسابقات همواره جذابیت خاصی به این رقابت ها داده و استفاده از امتیاز میزبانی به نفع حریف ارومیه ای است.
ترکاشوند بیان کرد: ایجاد رابطه دوستانه بین هر 2 تیم یکی از مهمترین اهداف باشگاه پیکان تهران است تا حساسیت های ایجاد شده در فینال 1393 به طور کامل از بین برود زیرا ورزش وسیله ای برای ایجاد همدلی و صمیمیت است و باید منش پهلوانی و جوانمردی در آن رعایت شود.
وی اضافه کرد: امسال اغلب تیم های حاضر در لیگ برتر امسال از سطح یکسانی برخوردار است و این امر جذابیت بازی ها را بالا خواهد برد و پیش بینی کردن در خصوص نتایج بازی ها نیز برای کارشناسان سخت است.
به گزارش ایرنا سی و دومین دوره لیگ برتر والیبال ایران از امروز چهارشنبه /25 مهر/ با برگزاری 6 بازی در 6 شهر مختلف کشور آغاز می شود.
استان آذربایجان غربی و شهر والیبال خیز ارومیه، امسال پس از سال ها 2 تیم راهی این رقابت ها کرده است که حضور تیم سوم با نام چی چست نیز هنوز مشخص نشده است.
شاگردان جاوید محسنی‌نیا در تیم شهرداری ارومیه از ساعت 16 امروز در نخستین دیدار خانگی خود پذیرای پیکان تهران در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه هستند.
قضاوت این دیدار را مرتضی اکرمی با کمک اصغر میرزایی بر عهده دارد، ابراهیم فیروزی به عنوان ناظر داوری و امیدوار حاتمی نیز به عنوان نماینده سازمان لیگ در سالن حضور خواهند داشت.
در یکی دیگر از این دیدارها تیم درنا ارومیه که 90 درصد بازیکنان تیم ملی نوجوانان با سرمربیگری محمد وکیلی را در ترکیب خود دارد، در سیرجان میهمان تیم فولاد ایرانیان این شهر است.
قضاوت این دیدار را کیوان عابدزاده به‌ عنوان داور اول و محمد ابراهیم زاده به عنوان داور دوم بر عهده دارند، محمد حسن خوش دل ناظر داوری و مسعود یزدان پناه نماینده سازمان لیگ در این مسابقه است.
بهترین مقام های تیم های والیبال ارومیه 2 مقام نایب قهرمانی توسط پگاه و شهرداری در سال های 1383 و 1393 است.
لیگ امسال در صورت کنار کشیدن تیم چی چست ارومیه از گردونه رقابت ها با 13 تیم برگزار می شود.
در دیگر دیدارهای هفته نخست خاتم اردکان با شهرداری ورامین، کاله مازندران با شهرآرا مشهد، سایپا تهران با عقاب نهاجا و شهرداری گنبد با شهروند اراک مسابقه می دهند و تیم شهرداری تبریز به دلیل حاضر نشدن چی چست ارومیه با قرعه استراحت مواجه است.
به گزارش ایرنا پیشتر در سال 1383 سه نماینده به نام های پگاه و آذرپیام ارومیه و آیدانه چالدران از آذربایجان غربی در لیگ برتر ایران حضور داشت.
والیبال ارومیه با پیشینه درخشان به جز مقام قهرمانی جام کوروش در سال 1350 هیچ مقام قهرمانی دیگری ندارد و هواداران والیبال دوست این شهر همچنان در حسرت کسب جام طلایی و راهیابی به جام باشگاه های آسیا هستند.
تیم والیبال شهرداری ارومیه سال گذشته با هدایت ساسان خداپرست به حضور در دیدارهای پلی آف موفق نشد و در رتبه دهم جدول قرار گرفت.
7156/2093
انتهای پیام

نظر شما