شناسهٔ خبر: 28810156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

لزوم تسریع در صدور مجوز فضاهای ورزشی سماله گتوند

به گزارش ایرنا زمین مجتمع ورزشی شهر سماله مرکز بخش عقیلی شهرستان گتوند با 15 هزار مترمربع در سال 94 از مالک شخصی خریداری شده و لازم است روند صدور مجوز تغییر

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا زمین مجتمع ورزشی شهر سماله مرکز بخش عقیلی شهرستان گتوند با 15 هزار مترمربع در سال 94 از مالک شخصی خریداری شده و لازم است روند صدور مجوز تغییر کاربری آن تسریع یابد.
ورزشکاران شهر سماله شهرستان گتوند که بیشتر آنها را قشر جوان و نوجوان تشکیل می دهند خواستار تسریع در رفع کمبودهای ورزشی این منطقه هستند.
احمدرضا عیدی از ورزشکاران شهر سماله و قهرمان ورزش دو و میدانی استان خوزستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در شهر سماله یک زمین مناسب برای ورزش وجود ندارد و ورزشکاران باید برای تمرینات خود به دیگر شهرها مراجعه کنند و هزینه های زیادی برای سرویس رفت و آمد به شهرهای دیگر بپردازند.
عضو شورای اسلامی شهر سماله گتوند نیز با بیان اینکه زمین مجموعه ورزشی این شهر در سال 94 با کمک خیرین، شهرداری و شورای اسلامی با مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال خریداری شده است، گفت: متاسفانه روند صدور مجوزها و استعلامات از سوی برخی ادارات و دستگاه های مربوطه به کندی صورت گرفت و در حال حاضر در انتظار مجوز از سوی اداره ورزش و جوانان هستیم.
علی علیزاده با اشاره به ظرفیت های حوزه ورزش شهر سماله افزود: با وجود کسب رتبه های برتر کشوری توسط ورزشکاران این شهر در رشته های مختلف، در حال حاضر ورزش در این شهر به صورت نیمه تعطیل است.
وی ادامه داد: برخی از ورزشکاران این شهر به دلیل کمبود فضای ورزشی یا به دیگر شهرها مراجعه می کنند و یا ورزش را کنار گذاشته اند.
عضو شورای اسلامی شهر سماله گتوند گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر سماله سه هزارمترمربع زمین برای احداث سالن ورزشی در این شهر اختصاص داده اند که این طرح ورزشی نیز به دلیل نبود اعتبار لازم مغفول مانده است.
وی افزود: اگر این فضاهای ورزشی احداث شوند، به دلیل موقعیت شهر سماله در مرکز بخش عقیلی ورزشکاران بیش از 15روستا می توانند از فضاهای ورزشی این شهر برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه ورزش سماله نیازمند توجه ویژه مسئولان است، گفت: زمین چمن مصنوعی شهر سماله نیز به دلیل فرسوده بودن تعطیل شده است و در حال حاضر در این شهر فضایی برای ورزش وجود ندارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مکاتابات و پیگیری های لازم برای صدور مجوزهای زمین این مجتمع ورزشی و روند تایید استعلامات از سوی ادارات و دستگاه های مربوطه از جمله سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی انجام شده است.
بهزاد جعفرزاده افزود: برای جلوگیری از هرگونه مشکل حقوقی، این زمین ورزشی باید به صورت ثبتی به اداره ورزش و جوانان واگذار شود، ضمن اینکه در شهریورماه امسال مکاتبات اداری با شهرداری سماله صورت گرفته و قرار است در آینده نزدیک واگذاری این زمین پس از گذراندن مراحل ثبتی انجام شود.
فرماندار شهرستان گتوند نیز در خصوص اعتبار سالن و زمین مجتمع ورزشی شهرسماله به خبرنگار ایرنا گفت: طرح زمین مجتمع ورزشی شهر سماله به دلیل اینکه کد دار نبود، در اعتبارات سال 97 قرار نگرفت ولی بعد از تغییر کاربری در سال آینده اعتبار مناسبی برای این زمین ورزشی اختصاص خواهد یافت.
علی خدری غریبوند افزود: با توجه به اینکه این شهر کمبود فضای ورزشی دارد، رفع مشکلات ورزشی سماله در اولویت قرار دارد و تامین اعتبار سالن ورزشی این شهر نیز پیگیری می شود.
شهر سماله به عنوان مرکز بخش عقیلی با جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر در شهرستان گتوند قرار دارد.
7467/3022
انتهای پیام

نظر شما