شناسهٔ خبر: 28809597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عرب‌پور:

واقعه 24 مهر مسجد جامع کرمان موجی دیگر برای پیروزی انقلاب بود

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس ستاد اقامه نماز کرمان گفت: واقعه 24 مهر مسجد جامع کرمان در سال 57، موجی دیگر برای پیروزی انقلاب اسلامی بود و حرکت انقلابیون شدت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کران، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، رئیس ستاد اقامه نماز کرمان چهارشنبه شب، 24 مهر در مراسم گرامیداشت 24 مهر ماه، سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان توسط ایادی رژیم ستم‌شاهی در سال 1357، با اشاره به واقعه آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان گفت: بی‌حرمتی به مسجد و قرآن ناشی از این است که چشمان کور است که حقایق را نمی‌بینند.
وی افزود: رژیم ستمشاهی می‌خواست با این کار مردم را از مسجد بترساند و بگوید برای باقی ماندن حکومتشان، قرآن و مسجد و نماز روحانی برای آنها اهمیتی ندارد، اما کور خوانده بود و این حرکت موجب ایجاد موجی دیگر برای پیروزی انقلاب اسلامی بود و حرکت انقلابیون بیشتر شد.
رئیس ستاد اقامه نماز کرمان گفت: انقلاب اسلامی ایران با سختی‌ها و صبوری مردم به ثمر رسید و جنگ تحمیلی، جنایت‌های منافقان و ... را دیدیم و امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه است.
وی بیان کرد: همان طور که رهبری فرمودند با عنایت پروردگار و ایستادگی و صبوری ملت، دشمنان جمهوری اسلامی در این جنگ هم ناکام می‌ماند و ملت ایران که در راه خدا قیام و حرکت کرده، سربلند می‌شود.
حجت‌الاسلام عرب‌پور افزود: اما باید مراقب باشیم در این جنگ و حربه‌ دشمن، ناخواسته با کلام و سخنی، به نفع دشمن کار نکنیم و ناامیدی و یاس در مردم ایجاد نشود.
وی تأکید کرد: امروز هر کاری که دشمن سود آن را ببرد، خلاف و موجب نارضایتی پروردگار و روح شهدای انقلاب اسلامی خواهد بود، همان طور که انقلابی بودیم، انقلابی بمانیم و تلاش کرده و مطئمن باشیم به فرموده امام راحل، دست خدا یاریگر ملت ایران بوده و خواهد بود.
یادآور می‌شود، به ‌دنبال پیام امام خمینی(ره)، 24 مهر ماه به عنوان روز بزرگداشت شهدای 17 شهریور اعلام شد و متعاقب آن، مجالس و تظاهرات گسترده‌ای در سراسر ایران برپا شد، مهم‌ترین واقعه در کرمان رخ داد که طی آن مجلس چهلم شهدای 17 شهریور در مسجد جامع توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شد.
انتهای پیام

نظر شما