شناسهٔ خبر: 28809526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

حضور 216 مبلغ در 283 مدرسه مجری «طرح امین» استان مرکزی

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی با بیان اینکه ۲۱۶ نفر مبلغ و مبلغه در سطح مدارس امین استان مرکزی فعالیت دارند گفت: ارتباط حوزه‌های علمیه و مجموعه آموزش و پرورش استان مرکزی افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، آیت‌‌الله کاظم سپاسی آشتیانی ظهر امروز در همایش مبلغان و روحانیون مدارس امین استان مرکزی اظهار داشت: طرح مدارس امین طرح عالی و خوبی است و استان مرکزی از استان‌های پیشرو در این زمینه بوده و کارهای خوبی در آن انجام شده است و این جز به سبب این نیست که مدیران آموزش و پرورش استان خود از انگیزه دینی قوی برخوردارند و در این مسیر دلسوزانه عمل کردند و پرونده درخشانی را در این حوزه از آنها داریم و باید این فعالیت‌ها را گسترش دهند.

وی افزود: برخورد ما با دانش‌آموزان باید خوب باشد به گونه‌ای که خاطره دانش‌آموز از مربی خود شیرین‌ترین خاطره زندگی او باشد و نخستین ویژگی که مبلغ یا مبلغه باید داشته باشد داشتن برخورد خوب و نیکو است برخورد به جا و مناسب می‌تواند یک دانش‌آموز را در مسیر صحیح قرار دهد و عکس آن هم می‌تواند سبب قرار گرفتن دانش‌اموز در مسیر غلط شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی تصریح کرد: لطائف فراوانی را در دین داریم شاید جوان توان کشش مباحث سنگینی را که عنوان می‌کنیم باید نکات و لطایف را برای جذب جوانان به‌کار ببریم و اسلام را سخت جلوه ندهیم که فکر کنند اگر بخواهند نماز بخوانند برای آنها سختی دارد.

سپاسی آشتیانی بیان کرد: از علم اهل بیت(ع) هیچ‌گاه دفاع نکردیم، دنیای غرب و غیرشیعه اگر چنین معلمانی داشتند قدر می‌دانستند اما ما از داشتن این همه کانون علم غافل هستیم، بنابراین باید در فضای روایات کار کنیم، نکته‌ها و لطایف را ببینیم و از آنها استفاده کنیم تا کام جوانان را نسبت به دین شیرین کنیم و دشمنان نتوانند این حقیقت را از آنها بگیرند.

وی ادامه داد: عمل شما قول شما را تایید می‌کند اگر جوان ببیند حرفی را که می‌زنیم خود به آن عمل می‌کنیم خودش جذب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: 283 مدرسه امین در استان فعال هستند که 216 نفر مبلغ و مبلغه در سطح این مدارس داریم که 74 نفر برادر و 142 نفر خواهر هستند.

آیت‌الله سپاسی گفت: تعداد اقامه نماز در مدارس طرح امین استان ۴۱۲ مورد است. با توجه به اینکه آمار خوبی است اما، می‌توان جوانان را با همکاری و دلسوزی بیشتر در این مسیر هدایت کرد و با پایه‌های اعتقادی و علاقه‌مندی به نماز و دین آن‌ها را واکسینه کرد و در این صورت طراحی دشمن درون آن‌‌ها موثر نخواهد بود.

نظر شما