شناسهٔ خبر: 28809419 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا ازشامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران – ایرنا – ایران 140 سند ثبت اختراع در آمریکا دارد، المالکی: با تحریم های آمریکا علیه ایران مخالفیم، مسئول نظامی داعش وطراح حمله تروریستی اهواز به هلاکت رسید و الجزیره : خاشقچی توسط پزشک سعودی کشته و مثله شد از مهمترین خبرهای ایرنا در 12ساعت گذشته بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
ارومیه- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران در سال جاری 140 سند ثبت اختراع /Patent/ در آمریکا داشته است، گفت: این تعداد در سال گذشته حدود 90 مورد بود.
مادرید- «سید حسین موسویان» پژوهشگر دانشگاه پرینستون در مقاله ای در مجله نیوزویک پنج دلیل را در مورد شکست طرح «دونالد ترامپ» برای تاسیس ناتو عربی‌ بر شمرد.
نیویورک- نماینده ایران در کمیته سوم سازمان ملل متحد، فرایندهای حقوق بشری در این سازمان را دوگانه و سیاسی دانست و گفت: در این فرایند، به تحریم های مغایر حقوق اقتصادی و اجتماعی عامه مردم ایران، توجه نشده است.
تهران- تیم ملی فوتبال ایران در حالی دیدار تدارکاتی مقابل بولیوی را با برتری 2 بر یک به اتمام رساند که جمعی از بانوان این بازی را از نزدیک تماشا کردند.
گرگان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که امسال ایجاد 16 هزار فرصت شغلی در حوزه فرهنگ و هنر پیش بینی شده است که با اجرای آن به اقتصاد هنرمندان کمک خواهد شد.
لندن - سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، برجام را توافقی دقیق و حاصل دو سال و نیم کار شبانه روزی دانست که دستیابی به آن غیر قابل تصور بود و افزود: کافیست آنرا با توافقی که ترامپ با کره شمالی به آن می بالد مقایسه کنید که تنها دو صفحه کلیات است.
تهران - دیوان بین المللی دادگستری (در لاهه) روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای در ادامه روند بررسی پرونده شکایت ایران از آمریکا درخصوص نقض عهدنامه مودت روابط اقتصادی و حقوقی کنسولی، مهلتی برای دریافت ادله دو طرف تعیین کرد.
اخبارخارجی
*********
بغداد – ایرنا – 'نوری المالکی' رئیس ائتلاف دولت قانون خطاب به مسوول پرونده عراق و ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، بار دیگر بر مخالفت خود با تحریم های این کشور علیه ایران تاکید کرد.
بغداد – 'هادی العامری' دبیرکل سازمان بدر از گروههای اصلی مقاومت اسلامی در عراق، از کشته شدن مسئول نظامی داعش ( طراح اصلی جنایت تروریستی 31شهریور اهواز) در دیاله در شرق این کشور و نزدیک مرز ایران خبر داد.
بیروت - «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان گفت: ایران همیشه حامی و پشتیبان لبنان در همه زمینه و موضوعات از جمله در رویارویی با دشمن اسرائیلی و تروریسم بوده است.
نیویورک- هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مخالفتی آشکار با آمریکا، اختیارات لازم را برای ریاست فلسطین بر گروه 77 در سال آینده میلادی موافقت کرد.
تهران - سازمان حقوقی اروپایی که مسائل مربوط به حقوق بشر عربستان را دنبال می کند، بامداد چهارشنبه اعلام کرد: نمی توان به گزارش احتمالی عربستان از نتیجه تحقیقات ناپدید شدن و قتل خاشقچی اعتماد کرد
تهران – تارنمای خبری دیلی بیست روز سه شنبه گزارش داد که مقام‌های دولت ترامپ در واکنش به ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل سعود، در حال بررسی امکان وضع تحریم‌هایی علیه عربستان سعودی هستند، به نحوی که این تحریم‌ها هیچ تاثیری بر قراردادهای تجاری دو کشور نگذارد.
تهران - معاون رئیس جمهوری ونزوئلا سه شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که کاراکاس به دنبال حذف دلار و جایگزین کردن ارزهای دیگر خارجی به جای آن در معاملات خود است.
اربیل - دفتر اتحادیه میهنی کردستان عراق در کرکوک با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برخی جریانهای سیاسی در سالگرد کنترل کرکوک توسط ارتش عراق برای ناامن کردن این شهر برنامه ریزی کرده اند.
دوحه – شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در گزارشی به نقل از منابع مطلع در ترکیه اطلاعات جدیدی درباره 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار ناراضی سعودی منتشر و اعلام کرد که این روزنامه نگار توسط پزشک ویژه نیروهای امنیتی سعودی به قتل رسیده و مثله ( قطعه ) شده است.
اربیل - در ادامه شکایات احزاب معترض به نتایج انتخابات محلی در کردستان عراق سه حزب جنبش تغییر، جماعت اسلامی و اتحاد اسلامی کردستان عراق در دادگاه اقلیم نیز طرح شکایت کردند.
تهران - دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) روز سه شنبه در ادامه دشمنی ها علیه مردم ایران اعلام کرد که تعدادی از نهادهای ایرانی را هدف تحریم قرار داده است.
تهران – با گذشت دو هفته از نا پدید شدن و قتل احتمالی «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود، شمار حامیان فروش تسلیحات به عربستان در سنای آمریکا ریزش قابل توجهی داشته است.
شبس**1613

برچسب‌ها:

نظر شما