شناسهٔ خبر: 28809185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

استقرار واحدهای شیمیایی و آتش‌زا در شهرک صنعتی شکوهیه قم بحران‌ساز است

نمایندگی قم

مدیرکل بحران استان قم گفت: استقرار واحدهای شیمیایی و آتش زا در شهرک صنعتی شکوهیه قم بحران ساز است و باید برای ایمنی این واحدها و واحدهای هم جوار چاره اندیشی شود.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ‌ایسنا، محسن اوروجی عصر روز سه شنبه در هشتمین جلسه کارگروه عمرانی و زیربنایی در استانداری قم بیان کرد:توسعه شهرک صنعتی شکوهیه باید طبق ضوابط قانونی و ایمنی لازم صورت پذیرد.

مدیر کل بحران استان قم افزود: استقرار واحدهای شیمیایی و آتش زا در شهرک صنعتی شکوهیه قم بحران ساز است و باید برای ایمنی این واحدها و واحدهای هم جوار چاره اندیشی شود.

وی تصریح کرد: اگر شهرک صنعتی شکوهیه دچار آتش سوزی گسترده شود مهار آتش در این منطقه بسیار دشوار است.

اوروجی خاطرنشان کرد: در استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی توجه به مولفه های زیست محیطی و نیازسنجی های کارشناسانه امری ضروری است تا سرمایه گذاران درگیر مشکلات نشوند.

وی اظهار کرد: استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی هر یک نیاز به نگاه کارشناسانه دارد در این ارتباط شهرک شهاب می تواند در جهت استقرار صنایعی مانند کفش و دمپایی مناسب باشد و شرایط بهتری را در تولید و صادرات فراروی آن ها قرار دهد.

مدیر کل بحران استان قم عنوان کرد: همچنین پروژه ها و طرح های کشاورزی و دامداری باید بر اساس نقشه آمایش سرزمینی و اسناد بالادستی و ظرفیت های موجود در قم تعریف شود.

وی گفت: با توجه به مخالفتی که از سوی برخی از دستگاهها از جمله آب منطقه ای با تغییر کاربری واحدها به سمت دامداری وجود دارد باید مصوبات بر مبنای موازین قانونی و استعلامات مورد ارزیابی قرار گیرد تا در آینده دچار مشکلی نشویم.

اوروجی افزود: تغییر کاربری ها در حوالی قم و شهرک های صنعتی و دامی باید بر اساس استانداردها و ایمنی اتخاذ شود تا بتوان از بحران و حوادث پیشگیری کرد.  در رابطه با توزیع عادلانه آب به واحدهای کشاورزی و دامداری در قم مشکلات و محدودیت هایی وجود دارد که می تواند مانع از تغییر کاربری این اراضی شود.

مدیر کل بحران استان قم بیان کرد: در قم معضلاتی چون کمبود آب وجود دارد از طرفی بحران های زیست محیطی موجب می شود تا در استقرار واحدها توجه ویژه ای به آمایش سرزمینی داشته باشیم.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما