شناسهٔ خبر: 28808821 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پمپئو: سعودی ها به تحقیقات شفاف درباره خاشقجی اعلام پایبندی کردند

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به ریاض اعلام کرد که مقامات سعودی به اجرای تحقیقات شفاف درباره جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی اعلام پایبندی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه در دیدار با مقامات سعودی مذاکرات مستقیم و صریحی درباره «جمال خاشقجی» داشته است، گفت: سران سعودی به اجرای تحقیقات لازم و شفاف در زمان مناسب اعلام پایبندی کردند.

«مایک پمپئو» که به ریاض سفر کرده است در عین حال افزود مقامات سعودی اعلام کردند که هیچ گونه اطلاعی از حوادث مورد وقوع در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ندارند.

وی افزود: ما معتقدیم سعودی ها به طور جدی برای روشن شدن حقایق و تضمین بازخواست و محاکمه حتی مسئولان بلندپایه در این قضیه تمایل دارند.

گفتنی است که جمال خاشقجی دو هفته پیش از این برای انجام کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

نظر شما