شناسهٔ خبر: 28808609 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نیکی هیلی چین را به باد انتقاد گرفت

نیکی هیلی سفیر در اولین واکنش خود بعد از کناره گیری از نمایندگی آمریکا در سازمان ملل طی سخنانی به آنچه که رفتارهای تبعیضانه چین نامید، انتقاد تندی کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل طی سخنانی در کنفرانس مدیران دفاعی آمریکا در واشنگتن، از رفتارهای تبعیضانه چین با اقلیت های مذهبی و دینی انتقاد کرد.

به گفته نیکی هیلی، رفتار سرکوبگرانه چین در بازداشت میلیون ها مسلمان اویغور در اردوگاه های به اصطلاح آموزشی، بعد از جنگ جهانی دوم بزرگترین بازداشت غیرنظامیان در جهان به حساب می آید.

براساس ادعاهای نیکی هیلی، مسلمانان اویغور بازداشت شده در اردوگاه های آموزشی به شدت مورد شکنجه قرار گرفته و حتی تهدید به مرگ در صورت انکار مذهب خود می شوند.

این برای اولین بار نیست که نیکی هیلی چین را به انتقاد می گیرد، برای مثال سال گذشته نیز نماینده آمریکا در سازمان ملل پکن را به بازنگری روابط تهدید کرد و گفت: چین باید فشار بیشتری به پیونگ یانگ برای توقف برنامه های موشکی و هسته ای اش بیاورد.

نیکی هیلی افزود، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، این موضوع را روشن کرده است که اگر چین به آمریکا در خصوص کمک به دفع رفتار تهاجمی کره شمالی کمک نکند، درباره روابط تجاری با پکن نگاهی دوباره خواهد داشت.

خبر استعفای نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل سه شنبه شب گذشته به شکلی غیرمنتظره منتتشر شد و ساعتی بیشتر طول نکشید که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با استعفای وی موافقت کرد.

کناره گیری هیلی در حالی بود که به گزارش برخی رسانه حتی جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و مایک پمپئو وزیر خارجه وی از شنیدن آن شگفت زده شدند.

 

نظر شما