شناسهٔ خبر: 28808592 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرگروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران انتقاد کرد

نبود بازارکار مناسب برای فارغ التحصیلان رشته فیزیولوژی

مدیرگروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از نبود بازار کار مناسب رشته های علوم پایه انتقاد کرد و گفت: بازار کار ضعیف این رشته باعث شده که دانشجویان تمایل چندانی برای تحصیل در این رشته نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

دکتر مهدیه فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن اشاره به اینکه رشته فیزیولوژی با شناخت عملکرد طبیعی اندامها و دستگاههای مختلف بدن زمینه‌ای را برای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و درک صحیح شرایط پاتولوژیک بدن انسان فراهم می‌کند افزود: رسالت برنامه آموزشی فیزیولوژی در دانشگاهها، تربیت کارشناسان جامع نگر و متخصصین این علم است که در آینده قادر به انجام آموزش با کیفیت بالا در مقاطع مختلف تحصیلی بوده و با انجام پژوهشهای علمی در جهت ارتقاء و گسترش مرزهای دانش فیزیولوژی و طراحی و اجرای برنامه‌های ممتاز دیگر در راه پیشرفت و بهبود کیفیت این رسالت گام بردارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: توجه به ارزش‌ها و کرامات انسانی و التزام اجتماعی جزئی از وظایف شغلی متخصصین فیزیولوژی است و دانش آموختگان این رشته نقش آموزشی و پژوهشی و ارتباط با سایر رشته ها را دارند.

وی با بیان این مطلب که از مهمترین اهداف این رشته تربیت دانشجویانی است که بتوانند یا تولید دانش نقشی در افزایش سهم ملی داشته باشند، گفت: تربیت فارغ التحصیلان متخصص که قابلیت و توانمندی طراحی و اجرای پژوهشهای به روز رشته که قدرت تحلیل و ارزشیابی یافته‌های پژوهشی با دانش روز را داشته باشند از دیگر اهداف این رشته است.

دکتر فقیهی در پایان با اشاره به اینکه نبود بازار کار مناسب رشته های علوم پایه نتوانسته رضایت دانشجویان را برای ادامه تحصیل در رشته فیزیولوژی جذب کند، افزود: شاهد هستیم که بسیاری از دانشجویان در سایر رشته های پزشکی ادامه تحصیل می دهند چرا که بازار کار بهتری دارند.

انتهای پیام

نظر شما