شناسهٔ خبر: 28808380 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تیم ملی ایران پایین ترین رتبه مالکیت توپ جام جهانی را کسب کرد

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گزارش فنی خود را از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه منتشر کرد و در فهرست کلیدی ترین نکات این گزارش، تیم ملی ایران با ۳۳ درصد مالکیت توپ، پایین ترین رتبه را در بین ۳۲ تیم حاضر در این رویداد به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز سه شنبه نوشت: با گذشت سه ماه از برگزاری موفقیت آمیز جام جهانی ۲۰۱۸، اعضای اصلی کمیته برگزاری این تورنمنت و مقامات فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به همراهی چندین مقام بلندپایه ورزش قطر برای استفاده از تجربیات روسیه، در اجلاسی ۲ روزه در زوریخ گردهم آمدند.

 

با اتمام این اجلاس کمیته فنی فیفا گزارش کاملی از آمار کلی بدست آمده از جام جهانی ۲۰۱۸ منتشر کرده است که در فهرست زیر به تعدادی از نکات کلیدی مندرج در گزارش مذکور اشاره شده است:

تیم ملی روسیه به عنوان یکی از پایه های مرحله یک چهارم نهایی، به ازای هر ۴.۵ ضربه در چارچوب، یک مورد را به گل تبدیل کرده است؛ آماری که آنها را به تاثیرگذارترین تیم از این حیث بدل کرده است. تیم های فرانسه (۶)، کلمبیا (۶.۵)، ژاپن (۶.۷) و بلژیک (۶.۷) در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 

در این بین، تیم ملی آلمان از این حیث کم اثرترین تیم جام شناخته شد، آنها برای هر گل به ۳۶ ضربه به سمت دروازه حریفان نیاز داشتند و مکزیک هم با میانگین ۲۰ ضربه بالاتر از آلمان جای گرفت.

 

اسپانیا با وجود اینکه در مرحله یک هشتم از گردونه رقابت ها کنار رفت؛ با میانگین ۶۹ درصد، بالاترین میزان مالکیت توپ را از آن خود کرد.

 

آلمان (۶۷ درصد)، آرژانتین (۶۴) و عربستان سعودی و سوئیس به صورت مشترک (۵۸ درصد) در رده های بعدی قرار گرفتند.

 

این در حالی است که فرانسه قهرمان از این حیث با ۴۹ درصد، در جایگاه نوزدهم جای گرفت؛ کرواسی که عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد ۵۶ درصد و تیم های انگلیس و بلژیک هم هر کدام ۵۳ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند.

 

در این بین، تیم ملی فوتبال ایران با ۳۳ درصد مالکیت توپ، در آخرین رتبه در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی روسیه جای گرفت.

 

از هر ۲۹ ضربه کرنر، یک مورد تبدیل به گل شده است؛ آماری که به شکلی چشمگیر نسبت به دروه های قبل افزایش یافته است؛ در واقع این آمار برای جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۰ به ترتیب ۳۶ و ۶۱ بوده است.

 

تیم های بیست و یکمین دوره جام جهانی در مقایسه با دوره های پیشین، از لحاظ دفاعی متراکم تر عمل کردند؛ به عبارت بهتر به طور میانگین فاصله مابین عمقی ترین لایه دفاعی یک تیم با پیشتازترین لایه هجومی همان تیم در حالت بدون توپ، ۲۶ متر گزارش شده است.

 

در مقایسه با جام جهانی ۲۰۱۰، ضربه های نواخته شده از بیرون محوطه جریمه ۳۲ درصد کاهش یافته است و براساس گزارش مذکور؛ این کاهش به طور محسوس به «دفاع فشرده و متراکم» تیم ها مربوط می شود.

 

با این حال، بازده کلی ضربه های خارج از محوطه جریمه بهبود یافته است؛ در واقع از هر ۲۹ ضربه خارج از محوطه جریمه یک ضربه تبدیل به گل شده است، این در حالی است که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، این آمار یک گل به ازای هر ۴۲ ضربه راه دور بوده است.

 

بازیکنان تیم ملی صربستان با میانگین ۱۱۳ کیلومتر، بیشترین مسافت را در بین تیم های حاضر در جام جهانی پیمودند؛ تیم ملی آلمان با ۱۱۱.۹ کیلومتر و روسیه با ۱۱۰.۷ کیلومتر در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند.

 

براساس گزارش فنی فیفا، تیم ملی فرانسه که جام جهانی را برای دومین بار به پاریس برد، با میانگین ۱۰۱ کلیومتر در هر بازی در رتبه ۲۸ جای گرفت و تیم های آرژانتین، نیجریه، مکزیک و پاناما ۴ تیمی هستند که به ازای هر بازی کمتر از ۱۰۰ کیلومتر دویده اند.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما