شناسهٔ خبر: 28808313 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سایپا - استقلال؛ دوئل دایی و شفر و نبردهای تکراری و جذاب

دیدارهای هفته نهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برگزار می شود و در یکی از حساس‌ترین مسابقات تیم سایپا میزبان استقلال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، دیدارهای هفته نهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برگزار می‌شود. البته این هفته پرسپولیس به دلیل بازی حساس با السد قطر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در لیگ بازی نمی‌کند و مسابقه این تیم با پیکان در لیگ لغو شد. 

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

پدیده - فولاد خوزستان؛ نبرد جذاب صدرنشین

تیم صدرنشین لیگ روز پنجشنبه میزبان تیم فولاد خوزستان است شاگردان گل محمدی بعد از 5 برد متوالی دو مساوی متوالی داشته اند و تلاش می‌کنند دوباره به برد برسند. فولاد خوزستان هم با سرمربی جدیدش ایلیا استان هنوز برد نداشته و در 4 بازی آخر فولاد خوزستان دو مساوی و دو باخت در کارنامه دارد. این بازی می‌تواند یکی از جذاب ترین مسابقه‌های هفته لقب بگیرد زیرا هر دو مربی تیم هایشان را برای برد به میدان می فرستند و خیلی به حواشی توجهی ندارند.

سایپا - استقلال؛ دوئل دایی و شفر 

اولین بازی از دوگانه نبرد نارنجی پوشان تهران با استقلال روز جمعه برگزار می شود. شاگردان علی دایی که در این فصل نتایج خوبی کسب کرده اند در رده پنجم جدول لیگ قرار دارند و استقلال هفتم است. این دو تیم چند روز بعد از این مسابقه در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به میدان خواهند رفت. با این حال 3 امتیاز این بازی بسیار ارزشمند است. سایپا در صورت پیروزی در این مسابقه می تواند همچنان در کورس تیم های بالانشین جدول باقی بماند و حتی شانس اندکی هم برای صدرنشینی خواهد داشت به شرطی که پدیده شکست سنگینی بخورد! استقلال هم با این برد می تواند تا رده پنجم خود را بالا بکشد. مصدومیت چند بازیکن اصلی مهم ترین دغدغه علی دایی برای این مسابقه است. استقلال هم فرشید اسماعیلی را به دلیل مصدومیت در این بازی نخواهد داشت. 

ماشین سازی تبریز- نفت مسجدسلیمان؛ در جستجوی اولین برد!

ماشین سازی برای جدایی از رتبه دوازدهم جدول تلاش می کند و در این بازی به دنبال برد است. نفت مسجدسلیمان هنوز بردی در این فصل نداشته و با 4 شکست متوالی در رده پانزدهم جدول قرار دارد و علیرضا مرزبان نیز هنوز نتوانسته این تیم را از بحران خارج کند. نفتی ها در 8 مسابقه قبلی فقط 2 گل زده اند و بنابراین نجات این تیم کار دشواری است با این حال ماشین سازی به خوبی می داند که مقابل یک تیم ته جدولی کار راحتی ندارد. در این بازی نفتی ها برای گرفتن یک اامتیاز می جنگند اما میزبان هر 3 امتیاز را می خواهد.

سپیدرود - ذوب آهن؛ عبور از بحران

سپیدرود در حال حاضر در ته جدول چسبیده و هنوز بردی نداشته است البته علی کریمی به این تیم امده تا شاید بتواند قرمزپوشان شهر رشت را از بحران خارج کند و این تیم را یکبار دیگر در لیگ برتر حفظ کند ذوب آهن هم با وجود اینکه در رتبه نهم جدول است اما قطعا مدیران باشگاه از این جایگاه رضایت ندارند. بخصوص اینکه سبزپوشان اصفهانی سه هفته است که بردی نداشته اند. بنابراین ذوب آهن باید در رشت برای برد به میدان برود. باید دید ذوبی ها از سپیدرود به سلامت عبور می کنند یا وضعیت این تیم از نظر نتیجه گیری وخیم تر می شود.

سپاهان - نساجی مازندران؛ دیدار تکراری

این بازی هم یک مسابقه تکراری محسوب می شود. دو تیم  در مرحله یک هشتم جام حذفی باهم بازی کردند که در نهایت سپاهان در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. این بار شاید نساجی برای انتقام حذف شدن به میدان بیاید اما واقعیت آن است که زور نساجی به تیم پرمهره ای مثل سپاهان نمی رسد! بنابراین احتمال دارد که نکونام تیمش را برای مساوی گرفتن به میدان بفرستد. سپاهان در صورت پیروزی مقابل نساجی به صدر جدول می رسد ولی نساجی نمی خواهد به راحتی بازی را به حریف واگذار کند. نساجی اگر بتواند در اصفهان پیروز شود ند پله در جدول صعود می کند و از رده سیزدهم جدا می شودو.

استقلال خوزستان - پارس جنوبی جم؛ فراموشی باخت سنگین

پارس جنوبی 4 هفته است که در لیگ برتر پیروز نشده با این حال شاگردان تارتار در هفته هشتم از تیم صدرنشین یک امتیاز گرفتند که کار بزرگی بود. پارس جنوبی این مرتبه در خانه استقلال خوزستان به دنبال برد است.  آبی پوشان اهوازی هم اگرچه وضعیت مناسبی در جدول لیگ دارند اما شکست سنگین 6 بر صفر مقابل تراکتورسازی باعث شد که استقلال خوزستان با 12 گل خورده ضعیف ترین خط دفاع را در اختیار داشته باشد. از سویی دیگر پارس جنوبی هنوز شرایط مطلوب مالی پیدا نکرده و بازیکنان این تیم از پرداخت نشدن مطالبات شان ناراضی هستند با این حال قطعا در 90 دقیقه مسابقه برای برد تلاش خواهند کرد.

صنعت نفت آبادان - تراکتورسازی تبریز؛  جدال انتقامی در برزیل ایران

این مسابقه هم تکرار یک بازی از جام حذفی است. در آن مسابقه جان توشاک سرمربی تراکتورسازی بود اما در نهایت نفت آبادان 4 بر 3 به پیروزی رسید تا زمینه جدایی توشاک از تراکتورسازی فراهم شود! اکنون تراکتورسازی در شرایط مطلوبی قرار گرفته برای برد و انتقام آن شکست به میدان خواهد رفت. نفت آبادان هنوز دراین فصل پیروز نشده و در رده چهاردهم جدول جا خوش کرده بنابراین آبادانی ها برای برد به میدان خواهند رفت این مسابقه بازهم می تواند جذاب و دیدنی و حتی پرگل شود البته این مرتبه بدون حضور توشاک! 

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته نهم لیگ برتر:

پنجشنبه ۲۶ مهر ۹۷‏
پدیده مشهد - فولاد خوزستان‏، - ساعت ۱۵ – ورزشگاه  امام رضا (ع)‏ مشهد
رضا مهدوی – امیررضا آشور ماهانی – محمد هاشمی نسب – امیر عرب براقی
ناظر: رسول فروغی

جمعه ۲۷ مهر
سایپا – استقلال - ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه تختی تهران
محمدحسین زاهدی فرد – بابک داوری – مهدی عالیقدر – جواد محمدی
ناظر: رحیم رحیمی مقدم
ماشین سازی تبریز - نفت ‏مسجدسلیمان- ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
مهدی مرجانزاده – مهدی الوندی – عسگر محمدی – یاسر همرنگ
ناظر: بهرام مهرپیما
سپیدرود رشت - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۷، ورزشگاه سردار جنگل رشت
رضا کرمانشاهی – ایوب غلامزاده – احد سلطانی – علی بای
ناظر: فریدون اصفهانیان
سپاهان - نساجی ‏مازندران‏، ساعت ‏۱۶:۴۵‏، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
کوپال ناظمی – آرمان اسعدی – محمدرسول ذورقی – علی میرغفاری
ناظر: عبود سنگاشکن
استقلال خوزستان - پارس جنوبی جم، ساعت ‏۱۷‏، ورزشگاه غدیر ‏ اهواز
حسن اکرمی – سعید علی نژادیان – فرزاد بهرامی – روح اله شریفی
ناظر: علیرضا یزدانی

شنبه ۲۸ مهر ‏
صنعت نفت آبادان - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۸‏، ورزشگاه تختی آبادان
حسین زرگر – محمدرضا منصوری – هادی طوسی – جواد رحیم زاده
ناظر: محمدجواد تقی پور

نظر شما