شناسهٔ خبر: 28808295 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

محصول گندم و جو در سياهکل کاهش يافت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - لاهيجان-ايرنا-مدير جهاد کشاورزي سياهکل از کاهش برداشت محصول گندم و جو نسبت به سال زراعي 96 در اين شهرستان خبر داد.

بهزاد کوهستاني روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت سطح زيرکشت گندم در شهرستان سياهکل 4 هزار و 600 هکتار مي باشد که امسال به علت سرما و يخبندان بهاره ما شاهد از بين رفتن يکهزار هکتار بوديم.
وي اظهار داشت: از 3 هزار و 600 هکتار باقي مانده حدود 4 هزار و 320 تن گندم برداشت شده که علاوه بر خودمصرفي ، ذخيره بذر و فروش آزاد ؛ حدود 240 تن توسط دولت خريداري شده است.
کوهستاني ارزش اقتصادي گندم توليد شده توسط کشاورزان سياهکلي را 69 هزار و 20 ميليون ريال دانست.
مدير جهاد کشاورزي سياهکل در مورد برداشت جو افزود: سطح زيرکشت جو در اين شهرستان 2هزار و 500 هکتار است که در سرماي بهاره شاهد ازبين رفتن 200 هکتار از محصول جو بوده ايم.
به گفته وي کشاورزان از 2هزار و 300 هکتار باقي مانده حدود 2 هزار و 760 تن جو برداشت شده بخشي به عنوان مصرف دام و مقداري را به دام داري هاي استان و خارج از استان و بخشي نيز به استخر هاي توليد ماهي فروخته شده است .
کوهستاني ارزش ريالي اين مقدار از جو توليد شده کشاورزان سياهکلي را 24 هزار و 840 ميليون ريال عنوان کرد.
وي قيمت هر کيلوگرم از گندم خريداري شده شاورزان توسط دولت را يکهزار و 600 تومان و قيمت هر کيلوگرم جو توليد شده را 900 تومان اعلام کرد.
وي با اشاره به جبران خسارت کشاورزان در سرماي بهاره گفت جهاد کشاورزي در قالب پرداخت تسهيلات ناشي از سرما به کشاورزان وام پرداخت مي کند تا خسارت آنها جبران شود.
فصل کاشت گندم و جو پاييز و فصل برداشت آن در تابستان سال بعد مي باشد.
شهرستان سياهکل داري دو بخش مرکزي و ديلمان مي باشد که گندم و جو فقط در بخش ديلمان اين شهرستان کشت مي شود.
از جمعيت 47 هزار نفري سياهکل حدود 2 هزار و 300 نفر کشاورز بخش گندم و جو مي باشند.
7297 /6030 /
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما