شناسهٔ خبر: 28808257 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

ايران 2- بوليوي 1؛ برد با ويژه‌ترين هواداران

گلزني مهدي ترابي موجب شد تا ملي پوشان ايران ديدار تدارکاتي برابر بوليوي را با پيروزي 2 بر يک به اتمام رسانند.

صاحب‌خبر -

تيم ملي ايران که خود را آماده حضور پُر قدرت در جام ملت‌هاي آسيا مي‌کند، در دومين اردوي آماده سازي بعد از جام ملت‌هاي آسيا، تمرينات منظمي زير نظر کادرفني داشت و امشب در تنها ديدار تدارکاتي اين اردو به مصاف تيم ملي بوليوي رفت که موفق شد به پيروزي 2 بر يک دست پيدا کند.


شاگردان کارلوس کي‌روش که بعد از جام جهاني 2018 يک مسابقه دوستانه با ازبکستان داشتند و به پيروزي رسيدند، امشب هم به برد ديگري در بازي‌هاي تدارکاتي پيش از جام ملت‌هاي آسيا رسيدند تا با شرايط بهتر و اميدواري بيشتري آماده اين رقابت‌ها شوند.

 

تيم ملي ايران با گلزني عليرضا جهانبخش در دقيقه 17 نيمه اول بازي امشب برابر بوليوي را با پيروزي تمام کرد ولي 6 دقيقه پس از شروع نيمه دوم، رودي کاردوسو با شوت تماشايي پاي چپ گل تساوي را به ثمر رساند، اما اين نتيجه پابرجا نبود و مهدي ترابي همانند ديدار تدارکاتي اخير تيم ملي برابر ازبکستان موفق شد گل پيروزي‌بخش شاگردان کي‌روش را بزند تا مسابقه دوستانه ديگري را با پيروزي به پايان برسانند.

 


بازي‌هاي دوستانه بين المللي
سه‌شنبه: 97/07/24 ؛ ساعت 19:30
استاديوم: آزادي/ تماشاگر: حدود 10 هزار نفر
داور: علي شعبان(کويت)؛ کمک‌ها: حمود الفهلي، عباس غلوم و وحيد کاظمي(ايران)/ ناظر: اميد جمالي

 

 


سرمربي: کارلوس کي‌روش

 

 


سرمربي: سزار فارياس

 

 

 

شرح گل


ايران 1 - بوليوي صفر (دقيقه 17: عليرضا جهانبخش): پس از پرتاب اوت وحيد اميري از سمت چپ زمين، مهدي طارمي با ضربه سر به عليرضا جهانبخش پاس داد که او هم با ضربه سر توپ را زد ولي دروازه‌بان بوليوي واکنش نشان داد که در ريباند هم دوباره جهانبخش صاحب موقعيت شد و اين بار با شوت تک ضرب دروازه را باز کرد.

 

 

ايران 1 - بوليوي 1 (دقيقه 51: رودي کاردوسو): پشت محوطه جريمه ايران توپ به رودي کاردوسو رسيد که او با شوت ناگهاني پاي چپ و تماشايي موفق به گلزني شد.

 

 

ايران 2 - بوليوي 1 (دقيقه 63: مهدي ترابي): اشکان دژاگه از ميانه زمين پاس در عمق داد که دفع ناقص مانوئل ساگردو و توپ‌گيري مهدي ترابي موجب شد تا اين ملي پوش ايران با ويسکارا تک به تک شود و در حالت درازکش دروازه بوليوي را باز کند.

 

 


لحظات حساس


دققه 2: ارسال دقيق سامان قدوس از روي ضربه آزاد ميانه زمين و ضربه سر مهدي طارمي با کمترين فاصله از روي دروازه بوليوي به بيرون رفت.
دقيقه 9: گيلبرت آلوارز با دريبل سر پاي زيبا مقابل چشمي نزديک بود دروازه ايران را باز کند ولي ضربه او در شرايط سختي زده شد تا در نهايت بيرانوند توپ را در اختيار بگيرد.
دقيقه 15: شوت سردار آزمون از زاويه بسته در دستان دروازه‌بان بوليوي جاي گرفت.

دقيقه 21: شوت سامان قدوس از ميانه زمين از روي دروازه بوليوي راهي اوت شد.

دقيقه 24: جهانبخش اين شانس را داشت تا براي دومين بار دروازه بوليوي را باز کند ولي پس از ارسال حاج‌صفي از جناح چپ زمين، توپ از مقابل پاي او عبور کرد.

دقيقه 26: همکاري خوب بازيکنان تيم ملي در نهايت با شوت سرکش و محکم طارمي همراه شد که ويسکارا، دروازه‌بان بوليوي با واکنش به موقع توپ را به کرنر فرستاد.
دقيقه 29: ضربه سر لوئيز هاکوئين از بالاي دروازه ايران راهي اوت شد.

دقيقه 30: پس از شوت پاي چپ سردار آزمون و تکل جهانبخش دروازه بوليوي باز شد ولي کمک داور کويتي اين گل را آفسايد گرفت.

دقيقه 32: ضد حمله سريع بازيکنان ايران نزديک بود با گل همراه شود ولي بعد از نفوذ خوب محرمي و پاس او به جهانبخش، شوت او به هاکوئين برخورد کرد و به کرنر رفت.

 


دقيقه 33: ريباند کرنر سامان قدوس به پشت محوطه جريمه را وحيد اميري با شوت روي پاي ناگهاني و تماشايي از پشت محوطه جريمه زد که توپ به اسکار ريبرا، مدافع بوليوي برخورد کرد و دفع شد.

دقيقه 43: جهانبخش بعد از توپ‌گيري تا پشت محوطه جريمه بوليوي پيش رفت و شوت‌زني کرد ولي ضربه او از بالاي دروازه به اوت رفت.

دقيقه 48: شوت مهدي ترابي از پشت محوطه جريمه از روي دروازه بوليوي به اوت رفت.

دقيقه 54: سانتر خوب دژاگه از روي ضربه آزاد سمت چپ زمين را چشمي نتوانست استفاده کند و در ادامه هم توپ بعد از برخورد به پاي طارمي به بيرون رفت تا موقعيت گلزني براي ايران از دست برود.

دقيقه 72: ارسال محرمي از جناح راست زمين بعد از برخورد به پاي سارگدو روي سر ترابي فرود آمد که ضربه او را ويسکارا به زيبايي برگشت داد و در ريباند حاج‌صفي نتوانست از فرصت گلزني استفاده کند و ضربه سر او از کنار تيرک عمودي دروازه بوليوي راهي اوت شد.

دقيقه 80: مارسلو مورنو از اشتباه چشمي استفاده کرد و موقعيت خطرناکي براي بوليوي ترتيب داد که شوت محکم پاي چپ او را بيرانوند در دو مرحله باز کرد و اجازه گلزني به پائول آرانو نداد.

دقيقه 89: پاس دژاگه و شوت پاي چپ قلي‌زاده بي‌حاصل بود و به اوت رفت.

دقيقه 90: ترابي به انصاري‌فرد پاس داد که او بعد از حرکت در عرض، شوت کم‌دقتي زد و ضربه او با فاصله زيادي از بالاي دروازه بوليوي راهي اوت شد.

 


در حاشيه


* بازي با يک دقيقه تاخير به احترام درگذشت زنده ياد بهرام شفيع، مجري و گزارشگر ورزشي آغاز شد.
* همانطور که انتظار مي‌رفت، تعدادي از بانوان براي تماشاي اين مسابقه در ورزشگاه آزادي حضور دارند.

 


* استقبال نسبتا متوسطي از ديدار تيم ملي ايران به عمل آمده است.

* تعدادي از هواداران زن بوليوي نيز در استاديوم آزادي حضور دارند که در نوع خود جالب توجه است.

* بعد از گلي که جهانبخش به ثمر رساند، تماشاگران و به ويژه هواداران زن شور و حال زيادي در ورزشگاه به وجود آوردند و به تشويق بازيکنان پرداختند.

* مسعود شجاعي از ابتداي نيمه دوم وارد زمين شد و احسان حاج‌صفي بازوبند کاپيتاني را تحويل او داد.

* مهدي ترابي که در ديدار تدارکاتي اخير تيم ملي برابر ازبکستان به‌عنوان بازيکن تعويضي وارد زمين شده بود و تک گل ايران را به ثمر رساند، امشب هم توانست در حضور تعويضي خود اين کار را برابر بوليوي تکرار کند.

* در دقايق پاياني بوليوي صاحب يک ضربه آزاد و کرنر شد که در اقدامي جالب توجه از سوي سرمربي اين تيم، دروازه‌بان بوليوي هم براي گلزني تا محوطه جريمه ايران پيش آمد.
* در لحظات آخر مسابقه کي‌روش به دليل اعلام اوت به سود بوليوي اعتراض شديدي به داور کويتي داشت.

* وينفرد شفر، سرمربي استقلال و اميرحسين فتحي، مدير عامل اين باشگاه اين مسابقه را از نزديک تماشا مي‌کنند و در ورزشگاه آزادي حضور دارند.

بهترين بازيکن


مهدي ترابي ملي پوش تعويضي ايران که از ابتداي نيمه دوم وارد زمين شده بود، همانند مسابقه تدارکاتي برابر ازبکستان خوش درخشيد و موفق شد با وجود اينکه به‌عنوان يار تعويضي به زمين مي‌رود، گل پيروزي بخش تيم ملي را به ثمر رسانده و پيروزي ديگري براي شاگردان کيروش در راه جام ملت‌هاي آسيا رقم بزند؛ او علاوه بر گلزني با پاس‌هاي خوب براي بازيکنان ايران خلق موقعيت کرد و نمايش خوبي داشت تا ستاره تيم ملي برابر بوليوي باشد.

 

 

 

اتفاق ويژه


طلسم حضور بانوان در ورزشگاه آزادي شکسته شد و تعدادي از ملي پوشان رده‌هاي سني مختلف تيم‌هاي ملي بانوان و جمعي از کارکنان فدراسيون فوتبال در کنار تعدادي از هنرمندان اين اجازه را پيدا کردند تا مسابقه امشب تيم ملي برابر بوليوي را از نزديک تماشا کرده و جو جديدي در استاديوم آزادي رقم بزنند و شور و حال خاصي به اين ديدار بدهند.

نظر شما