شناسهٔ خبر: 28807911 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

چگونه به همسرتان احساس خاص بودن بدهيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا -
خاص بودن،احساس خاص بودن همسر
به همسرتان احساس خاص بودن بدهيد‎
يک شوهر چه کار مي‌تواند بکند تا همسرش احساس خاص بودن داشته باشد و با تمام وجودش درک کند که همسرش عاشق اوست؟ ليستي که در ادامه به شما ارائه مي‌دهيم حاصل سالها مطالعه و تجربه است که کمک‌تان خواهد کرد ايده‌هايي براي رفتار با همسرتان به ذهن‌تان برسد؛ رفتارهايي که به همسرتان احساس خاص بودن بدهد.
1. برايش يادداشت عاشقانه بگذاريد
در عصر ارتباطات مجازي و تکنولوژي، نامه نگاري و دست نوشته تبديل شده به هنري فراموش شده! يک يادداشت عاشقانه که با دست خودتان نوشته‌ايد، عشق و محبت شما را ملموس‌تر و واقعي‌تر انتقال مي‌دهد و نشان مي‌دهد به همسرتان توجه خاصي داريد و برايش وقت مي‌گذاريد.
يک يادداشت کوتاه که علاقه و تحسين شما را به او نشان بدهد و ويژگي‌هاي خاص او را بستايد و تعهد قلبي شما را يادآوري کند، آنقدر ارزشمند و خوشايند است که به همسرتان احساس خاص بودن خواهد داد.
2. ياد بگيريد که با زبان عشق همسرتان با او حرف بزنيد
به گفته‌ي گري چاپمن بيشتر افراد، پيام عشق را به يکي از پنج زباني که برايتان مي‌گوييم دريافت مي‌کنند. روشي که ما عشق را دريافت مي‌کنيم، «زبان عشق» ماست. اين پنج زبان عبارتند از:
کلام تائيد آميز
وقت گذاشتن براي يکديگر
تماس فيزيکي
دريافت هدايا
خدمت به يکديگر
ممکن است زبان عشق شما کلام تائيد آميز باشد اما زبان عشق همسرتان، وقت گذاشتن براي همديگر. پس اگر از همسرتان بشنويد که در انجام کاري چقدر عالي هستيد، عشق او را به شما منتقل مي‌کند، اما اين زبان عشق براي همسرتان جوابگو نيست.
شما بايد توجه بي‌قيد و شرط خود را نثارش کنيد تا عشق شما را دريافت کند. وقت بگذاريد و ببينيد کدام زبان عشق براي همسرتان مناسب است و بعد با همان زبان عشق خود را به او بدهيد تا احساس خاص بودن بکند.
خاص بودن،احساس خاص بودن همسر
ياد بگيريد که با زبان عشق همسرتان با او حرف بزنيد‎
3. کارهايي را که به عهده‌ي شما گذاشته انجام دهيد
مدتهاست همسرتان ليستي از کارهايي که بايد انجام دهيد دست‌تان داده و شما کاري نکرده‌ايد؟ درست است که مشغله‌ها و گرفتاريهاي زندگي وقتي برايتان باقي نمي‌گذارند اما تمام نشدني‌اند و نمي‌توانيد صبر کنيد تا همه‌ي مشغله‌ها تمام شوند. انجام کارهايي که همسرتان از شما خواسته يک راه خوب است براي اينکه نشان دهيد چقدر براي شما خاص است.
اگر او ببيند کارهايي که برايش مهم است انجام مي‌دهيد عشق‌تان را دريافت خواهد کرد. رنگ زدن ديوار اتاق بچه‌ها، تميز کردن انباري و ...، تفاوت بزرگي در احساسي که همسرتان نسبت به شما دارد ايجاد مي‌کند و مي‌فهمد چقدر براي شما ارزشمند است.
4. پيامهاي عاشقانه برايش بفرستيد
علاوه بر يادداشت‌هاي محبت آميز گاهي هم پيامهاي عاشقانه برايش بفرستيد. چه اشکالي دارد بعضي وقتها با هم چت کنيد؟ فکرتان را به کار بيندازيد و کمي ابتکار به خرج دهيد، از احساس‌تان براي کلماتي که استفاده مي‌کنيد خرج کنيد تا به دل همسرتان بنشيند و به او احساس خاص بودن بدهد.
5. قرارهاي عاشقانه با هم بگذاريد
از کسي بخواهيد چند ساعتي مسئوليت بچه‌ها را قبول کند و براي يک خوشگذراني دو نفره برنامه ريزي کنيد. چيزهايي را انتخاب کنيد که او دوست دارد، مثلا در رستوراني که او دوست دارد ميز رزرو کنيد، به تماشاي فيلمي برويد که او دوست دارد يا هر فکر ديگري که به ذهن‌تان مي‌رسد. وقت گذاشتن براي همسرتان به شيوه‌اي که او مي‌پسندد، يک راه بسيار عالي براي ابراز عشق به اوست.
6. وسط روز با او تماس بگيريد
يک تماس تلفني وسط مشغله‌هاي روزانه به او ثابت مي‌کند که به فکرش هستيد. هر روز سر ساعت مشخصي به او زنگ نزنيد، بلکه سعي کنيد غافلگيرش کنيد و زمان که کمتر ممکن است اتنظارش را داشته باشد با او تماس بگيريد. همسرتان خوب مي‌داند سرتان شلوغ است و کارهاي زيادي داريد، بنابراين وقتي برايش وقت مي‌گذاريد و به او تلفن مي‌زنيد مي‌فهمد که برايتان مهم است و روزش را قشنگ مي‌کنيد.
7. تماس فيزيکي‌تان را بيشتر کنيد
خيلي از مردها با خواندن اين جمله به ياد رابطه جنسي مي‌افتند اما يادتان باشد همسر شما به روش‌هايي غير از آنچه شما به آن فکر مي‌کنيد هم دوست دارد لمس شود. يک آغوش گرم اول صبح يا يک بوسه‌ي شيرين هنگام خداحافظي که 15 ثانيه طول بکشد مي‌تواند حس خاسي به همسرتان بدهد.
پاها و گردنش را ماساژ بدهيد و وقتي مشغول تماشاي تلويزيون هستيد موهايش را نوازش کنيد. تماس فيزيکي اهميت خاصي در رابطه دارد و لزومي ندارد حتما به رابطه جنسي ختم شود. همسر شما عاشق اين توجه و محبتي است که به او داريد و لمس شدن بدنش بدون اينکه جنبه‌ي جنسي بگيرد، برايش بسيار خوشايند و دوست داشتني است.
خاص بودن،احساس خاص بودن همسر
تماس فيزيکي اهميت خاصي در رابطه دارد‎
8. با شش دانگ حواس‌تان به او گوش دهيد
با توجه به تمام مشغله‌هاي دنياي امروز که کار و مسائل آن به تمام لحظات زندگي‌مان هجوم مي‌آورد به راحتي ممکن است حواس‌مان پرت شود، حتي وقتي که در خانه هستيم. بچه‌ها هم مي‌توانند باعث شوند از يک گفتگوي معنادار و درست و حسابي با همسرمان محروم شويم. اما مطمئنا مي‌توانيد راهکارهايي متناسب با شرايط خود در نظر بگيريد و يک گفتگوي بي‌مزاحم با همسرتان داشته باشيد.
مثلا آلام ساعت را براي 30 دقيقه تنظيم کنيد، تلويزيون را خاموش کنيد، تلفن و کامپيوتر و ... را از خود دور کنيد و به بچه‌ها هم اجازه ندهيد در اين 30 دقيقه مزاحم شما بشوند و با همسرتان حرف بزنيد و با تمام وجودتان به او گوش دهيد. اختصاص دادن نيم ساعت ِ واقعي براي گفتگو کمک‌تان مي‌کند الگوهاي ارتباطي درستي وضع کنيد و حرفهاي هم را به خوبي بشنويد. گوش دادن فعال يعني اينکه با تمام حواس‌تان گوش دهيد.
اين يعني عاشق همسرتان هستيد و او اين را مي‌فهمد.
9. برايش آشپزي کنيد
باور کنيد يا نه، آشپزي کردن مرد براي همسرش يک کار رمانتيک است که عشق و توجه او را نشان مي‌دهد. غذايي که همسرتان دوست دارد را برايش درست کنيد. غافلگير کردن همسرتان با غذايي که دوست دارد و مدتهاست که نخورده حتما احساس خاص بودن به او خواهد داد.
10. به او استراحت بدهيد
يکي از چيزهايي که خانم‌ها معمولا از آن محرومند مرخصي از کارهاي خانه است. از زماني که از خواب بيدار مي‌شوند تا وقتي که به رختخواب بروند، مشغول رسيدگي به امور خانه و بچه‌ها هستند. پس خيلي خوب مي‌شود که شما به عنوان همسرش و مرد خانه فرصتي براي استراحت دادن به او بدهيد. چه اشکالي دارد همسرتان يک روز کامل دست به سياه و سفيد نزند؟!
مادراني که بيرون از خانه هم کار مي‌کنند، مسئوليتي اضافه‌تر هم بر دوش دارند چون وقتي به خانه بر مي‌گردند براي انجام کارهاي عقب افتاده و رسيدگي به بچه‌ها بيشتر احساس مسئوليت مي‌کنند. به او استراحت بدهيد و از استرسش کم کنيد تا عشق خود را به او نشان بدهيد. چه اشکالي دارد شما در انجام تکاليف بچه‌ها به آنها کمک کنيد يا ناهار روز بعد را آماده کنيد؟!
روش ابراز عشق شما هر چه که هست بايد به طور مرتب به او اين احساس را منتقل کنيد که برايتان خاص است و مطمئن شويد که عشق شما را درمي‌يابد و با تمام وجودش اين عشق را باور دارد.
منبع: bartarinha.ir


نظر شما