شناسهٔ خبر: 28807020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محصولی که در سلسله خریدار ندارد؛

سیرهایی که روی دست کشاورزان ماند

الشتر- محصول سیر کشاورزان شهرستان سلسله روی دستشان مانده تا مسئولان برای فروش و فرآوری آن دست به دامن بخش‌ خصوصی شوند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استانها: محصول سیر که توسط کشاورزان شهرستان سلسله در لرستان کاشت شده است بعد از یک سال کار و تلاش حالا روی دستشان مانده تا مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان سلسله برای فروش و فرآوری این محصول کشاورزان دست به دامن بخش خصوصی و سرمایه گذاران شوند.

سیرهایی که روی دست کشاورزان ماند

یکی از کشاورزان شهرستان سلسله در این رابطه با اشاره به اینکه محصولش روی دستش مانده است و کسی آن را نمی خرد، اظهار داشت: ما باید به چه کسی داد بیاوریم تا مشکلمان را حل کند؟

وی، بیان داشت: با این روند به طور حتم محصول ما تا یک ماه دیگر قابل استفاده هم نخواهد بود.

بذر محصول را کیلویی ۱۵ هزار تومان خریده ام و حالا کسی آن را کیلویی هزار تومان هم از ما نمی خرد. یکی دیگر از کشاورزان این شهرستان با بیان اینکه ۴۰ روز این محصول را آبیاری کرده ام تا به ثمر برسد، گفت: حالا این محصول روی دست من مانده است.

وی، ادامه داد: بذر محصول را کیلویی ۱۵ هزار تومان خریده ام و حالا کسی آن را کیلویی هزار تومان هم از من نمی خرد.

جهاد کشاورزی محصول ما را نمی خرد

یکی دیگر از کشاورزان شهرستان سلسله با بیان اینکه این محصول کشاورزی یک ساله من است، گفت: خانواده من پنج نفره است و حالا مانده ام با این محصول که روی دستم مانده چه کنم.

کشاورز دیگر این شهرستان با بیان اینکه جهاد کشاورزی سلسله برای پیگیری مشکلاتمان مراجعه کرده ایم، گفت: جهاد کشاورزی به ما اعلام می کند که ما نباید محصول سیر را کاشت می کردیم و اگر گندم یا کلزا بود ما آن را از شما می خریدیم.

وی خطاب به مسئولان، بیان داشت: مسئولان درد کشاورز را درک کنند، کشاورز یک سال تمام زحمت می کشد و اینگونه محصولش روی دستش باقی می ماند.

مسئولان دست به دامن بخش خصوصی شدند

این کشاورز، تصریح کرد: اگر کشاورز نباشد شما می توانید زندگی کنید؟

سوخته زاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله در این رابطه در یک جمله، اظهار داشت: در این زمینه از سرمایه گذارانی که این محصول مهم را به نحوی فرآوری کنند استقبال می کنیم.

نظر شما