شناسهٔ خبر: 28806504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آشتی‌ مردم با کتاب، اولین گام توسعه کشور است

فرماندار اردکان گفت: با ایجاد انگیزه جهت افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم، می توانیم اولین گام را در راستای توسعه کشور برداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: هادی مقیمی فرماندار اردکان در نشستی با اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومیاین شهرستان گفت: یکی از شاخصه‌های کشور‌های جهان سوم پایین‌بودن سرانه مطالعه است قرار نیست با تشویق و جایزه، مردم کتابخوان شوند بلکه گاهی باید کتاب را در اماکن عمومی رها کرد تا توسط یک شخص خوانده شود.

مقیمی افزود: افراد با انگیزه و مسئولان شهرستان با حضور در سطح پارک‌ها و محلات و مطالعه کتاب، زمینه ساز ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی شوند.

وی با بیان اینکه اولین گام توسعه کشور، آشتی‌دادن مردم با کتاب است تصریح کرد: یکی از راهکار‌های ارتقای فرهنگ مطالعه و افزایش سطح مطالعه، برگزاری نشست‌ها با صاحب‌نظران، کارشناسان و اهل‌فن است تا مسئولان با تکنیک‌هایی جهت علاقمند سازی مردم به کتاب، آشنا شوند.

فرماندار اردکان گفت: افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، ولی متأسفانه مطالعه کتاب هنوز به یک ضرورت و اولویت در زندگی مردم تبدیل نشده است.

شایان بذکر است شهرستان اردکان با ۱۳ باب کتابخانه عمومی فعال، دارای حدود پنج هزار نفر عضو کتابخانه‌ای است.

انتهای پیام/ غ

افزایش سرانه مطالعه سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

برچسب‌ها:

نظر شما