شناسهٔ خبر: 28806470 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرهنگ و هنر کشور چاره ای جز افزایش اعتبارات ندارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعباس صالحی عصر سه شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر گلستان اظهار داشت: با رقم پایین و کنونی بودجه فرهنگ و هنر اقدامات و تلاش های

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعباس صالحی عصر سه شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر گلستان اظهار داشت: با رقم پایین و کنونی بودجه فرهنگ و هنر اقدامات و تلاش های موثری انجام شده اما باید تلاش کنیم اعتبارات این بخش را با هدف رونق بخشیدن بیشتر به فعالیت های تخصصی فرهنگی و هنری افزایش دهیم.
وی بیان کرد: سهم نیم درصدی حوزه فرهنگ از بودجه کشور جوابگوی حجم فراوان انتظارات و خواسته ها نیست و نمی توان با این مبلغ علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، به تکمیل طرح های نیمه تمام هم پرداخت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت تدبیر و امید در مسیر تلاش برای کمک به رفع کمبودهای مالی و بودجه فرهنگ و هنر با اعطای 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی 16 هزار شغل جدید در این بخش موافقت کرد.
صالحی بر لزوم توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فرهنگ در اقصی نقاط کشور تاکید کرد و گفت: رفع موانع و مشکلات راه اندازی این گونه مشاغل می تواند به توسعه اشتغال های جدید انجامیده و رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های جدید شغلی را نیز پدید آورد.
وی اظهار داشت: در کنار راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی، باید توجه به کیفیت تولیدات مورد توجه قرار گیرد تا علاقه مندی مردم به مصرف این کالاها افزایش یابد.
وزیر فرهنگ و ارشاد همچنین ورود بخش خصوصی به بخش فرهنگ را ضرورتی مهم برای حل مشکلات و کمبودهای این بخش دانست و گفت: فعال شدن هر چه بیشتر بخش خصوصی در حوزه فرهنگ می تواند بسیاری از کمبودها از جمله طرح های نیمه تمام را به پایان رسانده و این عرصه را برای فعالیت های بیشتر مهیا سازد.
صالحی افزود: سال گذشته 100 سینما در کشور توسط بخش خصوصی ساخته شد و 100 سینمای دیگر هم امسال ساخته می شود تا از این طریق بخش عمده کمبود فضاهای هنری و سینمایی کشور برطرف شود.
وی بر لزوم تلاش بیشتر برای تبدیل خانه های قدیمی و ثبت شده به خانه فرهنگ و هنر در سطح کشور تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح با هدف افزایش سرانه فضاهای فیزیکی فرهنگی و هنری در حال پیگیری است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت های فرهنگی و هنری استان گلستان هم اشاره کرد و گفت: حضور اقوام متعدد و برخورداری آنها از خرده فرهنگ های متعدد می تواند فرصت مناسبی برای کسب و کارهای مرتبط و وابسته به این فرهنگ ها ایجاد کند.
صالحی بیان کرد: صنعت پوشاک و موسیقی فولکلور این اقوام سرمایه های ارزشمندی هستند که استفاده درست از آن ها می تواند زمینه ساز رونق و توسعه فرهنگی و اقتصادی استان شود.
وی همچنین مرمت تالار فخرالدین اسعد گرگان را ضروری دانست و گفت: بودجه 20 میلیارد ریالی برای رفع نواقص و فراهم آوردن تجهیزات این مجموعه فرهنگی به زودی در اختیار گلستان قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه شنبه برای انجام چند برنامه فشرده کاری از جمله امضای تفاهم نامه همکاری با استاندار گلستان سفری یک روزه به گرگان داشت.
3091/2729
انتهای پیام

نظر شما