شناسهٔ خبر: 28806013 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره): سالانه ۳۰۰۰ میلیارد تومان ‌در مناطق محروم هزینه می‌کنیم

صاحب‌خبر -
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به توان گروه‌های جهادی در رفع محرومیت در کشور گفت: گروه‌های جهادی سرداران جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار ما،دکتر سید محمد مخبر در مراسم شکرانه بهره برداری از ۶۳۷ طرح قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم کشور،گفت: فراخوان رهبری پیام مهمی‌دارد که لازم است گروه‌های جهادی توجه ویژه ای داشته باشند. در یک جمله پیام رهبری پیام شروع استقرار یک تمدن اسلامی‌است که می‌تواند آقایی را برای نظام جمهوری اسلامی‌رقم بزند که قطعا مقدمه ظهور است.

وی افزود: شما گروه‌های جهادی مثل سرداران جنگ هستید. در یک جنگ اقتصادی هستیم، باید نقش فرماندهان جنگ را برعهده بگیرید.رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: برای رسیدن به تمدن نوین باید قاطبه مردم از خمودگی به وضع بسیار فعال تغییر کنند. اگر بتوانیم مردم را به صحنه بیاوریم برنده‌ایم و اهداف رهبری محقق می‌شود.

وی گفت: وقتی بحث مناطق محروم مطرح می‌شود هیچ توجیهی برای وجود این مناطق با توجه به منابع عظیم کشور نداریم.مقام معظم رهبری به دنبال این هستند که مردم به صحنه بیایند. هرجا مردم به صحنه آمدند موفق شدیم.

مخبر اضافه کرد: سالانه سه میلیارد تومان از سوی ستاد در مناطق محروم هزینه می‌شود که ۷۰ درصد آن در حوزه اشتغال است. اگر اشتغال را در کشور راه بیندازیم بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.وی گفت:‌حجم کار و دغدغه و آشنایی گروه‌های جهادی و اولویت بندی آنها قابل مقایسه با دستگاه‌های دیگر نیست. قیمت تمام شده پروژه‌هایی که توسط گروه‌های جهادی اجرامی‌شود ، ۳۰ تا ۳۵ درصد کمتر از پیمانکاران است. اگر گروه جهادی مسئولیت بپذیرد با هزینه هر دو مدرسه سه مدرسه ساخته می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: باید ظرفیت گروه‌های جهادی توسط بنیاد برکت شناخته ‌و پروژه‌ها به آنها واگذار شود. امیدوارم دغدغه کشور با حضور مخلصانه گروه‌های جهادی برطرف شود. ما با جنگ‌ها و توطئه‌های سنگین تری مواجه بودیم که با ورود مردم به صحنه حل شده است.وی افزود: نقطه قوت ما خیل‌عظیم جوانان هستند اما نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم. آیه یأس می‌خوانیم و در جوانان نا امیدی ایجاد می‌کنیم. باید به جوانان اعتماد به نفس بدهیم. توسعه با مبانی غربی ساده انگاری است، زیرا آنها توسعه در هیچ بخشی از کشور را تحمل نمی‌کنند؛ باید با استفاده از ظرفیت جوانان کشور را توسعه دهیم.

بهره برداری از ۶۳۷ طرح در مناطق محروم کشور

مسئول قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام هم در این مراسم از بهره برداری از ۶۳۷ طرح قرارگاه جهادی در ۳۱ استان کشور در تابستان گذشته خبر داد. ودود حیدری گفت: دستگاه‌های زیادی در حوزه محرومیت زدایی در کشور فعالند اما ستاد اجرایی فرمان امام خالصانه و بی منت فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: همه امکانات ستاد اجرایی فرمان امام در جهت محرومیت زدایی تجمیع شده است.مسئول قرارگاه جهادی ستاد فرمان امام افزود: برای بهره برداری از ۶۳۷ طرح این قرارگاه در تابستان،۴۵ هزار نفر ساعت خدمت برای انجام این طرح‌ها صورت گرفته است.

وی خدمات انجام شده از سوی گروه‌های جهادی را برشمرد و گفت: توزیع بسته‌های مواد غذایی در مناطق محروم، ارائه خدمات به پنج هزار کودک محروم، انجام ۵۰ پروژه راه روستایی، اجرای ۸۰ پروژه آبرسانی در روستاها و احداث و بازسازی مسکن‌های روستایی از جمله اقدامات قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام بوده است.

حیدری افزود: در اجرای این طرح‌ها ۴۰۰ گروه جهادی شرکت داشتند که طرح‌ها در ۳۱ استان با تمرکز بر ۱۱ استان کمتر توسعه یافته انجام شد.

مدنی مدیرعامل بنیاد اجتماعی ستاد احسان و برکت هم با تاکید بر این که این بنیاد در کنار ستاد اجرایی فرمان امام با تلاش جهادگران در جهت محرومیت زدایی قدم‌های موثری برداشته است گفت:ما در جهت پیشبرد برنامه‌های خود متکی به خیریه‌ها، NGOها، رهبران اجتماعی و گروه‌های اجرایی هستیم.وی افزود:بنیاد اجتماعی برای تهیه و توزیع ۱۵۰هزار بسته لوازم التحریر جهت دانش آموزان مناطق محروم از۱۰۰۰نیروی جهادی استفاده کرد ضمن این که گروه‌های جهادی در قالب نیروهای درمان به کمک سیلزدگان استان‌های مازندران و گیلان شتافتند.

همچنین نفرات منتخب گروه‌های جهادی به بیان پیشنهادات در جهت بهبود عملکرد گروه‌های جهادی و رفع برخی چالش‌های موجود پرداختند که رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با افزایش دو برابری بودجه عمرانی این گروه‌ها و اعزام ۱۰۰ نفر از جهادگران به مراسم اربعین در کربلا با هزینه ستاد موافقت کرد.

نظر شما