شناسهٔ خبر: 28805445 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سه‌شنبه سکه به چه قیمتی فروخته شد؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - داستان قاچاق با گفته های اخیر زنگنه درباره شکل قاچاق بنزین، گازوییل و سخت وارد فصلی تازه شد .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرانلاین در حالی که این روزها قاچاق بنزین و سخت به دلیل فاصله قابل توجه قیمت بنزین در آن سوی مرزها با ایران از سود وصرفه بالایی برخوردار است زنگنه راهی دیگر برای طرح مساله برگزید و از در طنز گزنده وارد شد .

قاچاق بنزین

 وی گفت از من پرسیدند از قاچاق سوخت چه خبر؟ گفتم به حمدالله از همه مرزها با موفقیت در حال انجام است . این سخنان از سوی بسیاری از کارشناسان سند محکمی است برای کاهش فاصله قیمت بنزین در داخل و خارج . از لابلای سخنان مسئولان و شخص زنگنه بر می آید که کارت سوخت به زودی در جیب دارندگان خودرو جای خواهد گرفت . در این میان رییس اتاق بازرگانی تهران پیشنهادی تازه برای دولت داشت، اینکه به جای افراد سوخت به خانوارها تحویل داده شود .

 قاچاق؛ این بار دام زنده

قاچاق اما تنها به سوخت محدود نمی شود . وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با قاچاق دام از کشور گفت: در حال حاضر دو میلیون دام از کشور قاچاق می‌شود که سرمایه ملی است و این سرمایه از غرب، شمال غرب و از بخش جنوب کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس برده می‌شود.

وی با اشاره به قاچاق زعفران تشریح کرد: زعفران ما به افغانستان قاچاق می‌شود و از آنجا صادر می‌شود تصور آن هم وحشتناک است اما واقعیت دارد و بسترهای آن مهیا است. ما باید به دنبال راهی برای جلوگیری از آن باشیم.

حجتی در ادامه بیان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای دام‌های زودبازده و بهره‌وری از دام‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد دامداری‌های سنتی ما رو به کاهش هستند و دامداران محلی به جای چرای دام در مراتع کولبری می‌کنند. دشت‌هایی که برای چرای دام وجود د ارد به خاطر نبود دام، خشک شده و آتش می‌گیرد.

 سکه در مرز 4 میلیون و 400 هزار تومان

در جریان معاملات امروز(سه شنبه- ۲۴ مهرماه ۹۷) در بازار  آزاد تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۶۷۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۲۸ دلار، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۸۰۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان است.

 خبر دیگری بازار طلا را تحت تاثیر قرار داد. خبر تازه ای که امروز در بازار طلا و سکه پیچیده مربوط به حراج شمش طلا در بانک کارگشایی است؛ محتوای این خبر که در کانال های خبری دست به دست می شود بیانگر اطلاعیه بانک کارگشایی است که از حراج شمش طلا در روز جاری خبر داده است.

سن بازنشستگی خودروها تعیین شد

هیات وزیران بنابر پیشنهاد سازمان های مسوول ازجمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی ایران و به استناد قانون هوای پاک همچینن سن فرسودگی خودروها ی عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن ون و سواری کار را بر حسب بنزینی و دو گانه سوز بودن ۱۰ سال ، پایه گاز سوز ۱۲ سال و برقی و هیبریدی و نیز تاکسی هایی که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهر سازی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد کماکان کیفیت ارایه خدمات مناسبی دارند را ۱۵ سال تعیین کرد.

بر این اساس وانت پایه گاز سوز ۱۵ سال و بنزینی و دو گانه سوز دیزلی ۱۴سال تعیین شد. همچنین بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس درون شهری نیز بر حسب دیزلی بودن ۱۰ سال ، پایه گاز سوز ۱۲ سال و ‌ اتوبوس برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.

 

223223

 

 

 

 

 

 

نظر شما