شناسهٔ خبر: 28805169 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در اجلاس بین‌المجالس جهانی IUP صورت گرفت؛

واکنش سیده فاطمه حسینی به ادعای نماینده امارات درباره جزایر سه گانه ایران

نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به ادعای تکراری و سخیف نماینده مجلس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران و خلیج فارس واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،‌ سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران و سرپرست هیات پارلمانی ایران در اجلاس ۱۳۹ بین المجالس جهانی ipu به ادعای تکراری و سخیف نماینده مجلس امارات درباره جزایر سه‌‌‌‌گانه ایران و خلیج فارس واکنش نشان داد و گفت: امروز نماینده پارلمان امارات متحده عربی در سخنان خود به سه جزیره ایرانی در خلیج فارس اشاره نمود. در این رابطه من میخواهم مطالبی را بیان کنم.

وی افزود: نماینده جمهوری اسلامی ایران مجددا بر حاکمیت تام ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس تاکید می کند و هر ادعایی در این رابطه را رد می کند. جمهوری اسلامی ایران تاکید می کند که هر اقدامی که در خصوص جزایر توسط ایران اتخاذ شده مبتنی بر اصول حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است. لازم به ذکر است که حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بر جزایر غیر قابل مذاکره است.

سرپرست هیات پارلمانی ایران در اجلاس ۱۳۹ بین المجالس جهانی ipu اظهار داشت: علاوه بر این در رابطه با سخنرانی نماینده امارات متحده عربی جمهوری اسلامی ایران تصریح می نماید که تنها نام تاریخی درست و به رسمیت شناخته شده نام خلیج فارس است. بنابراین از نظر ما هر گونه استفاده ساختگی یا ناقص مطلقا غیرقابل قبول و غیر قانونی و فاقد ارزش سیاسی است.

حسینی بر همین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اظهارات ضد ایرانی که بوسیله هیئت امارات متحده عربی ادعا شده را رد می کند و از منظر ما این چنینی اظهاراتی بی مبنا، فاقد ارزش و واهی است. جمهوری اسلامی ایران همیشه سیاست احترام خود نسبت به همسایگان را نشان داده است. ما تکرار می کنیم که سیاست احترام متقابل و همسایگی خوب در میان اولویت‌های مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و مداخله کردن در امور داخلی کشورهای دیگر هرگز توسط جمهوری اسلامی ایران دنبال نمی شود.

وی ادامه داد: ما توصیه داریم که امارات متحده عربی سیاست‌‌‌‌‌های دیکته شده نامفهومی را که علیه منافع کشورهای منطقه و جهان اسلام در پیش گرفته است متوقف کند. بجای اظهارات بی‌‌‌‌‌‌پایه و اساس تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران، شما بهتر است در مورد ابتکارت و ایده‌‌‌‌های ایران فکر کنید که امنیت، ثبات و همکاری منطقه‌‌‌ای و کاهش تنش و سوءتفاهمات در منطقه است.

 

نظر شما