شناسهٔ خبر: 28805010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور دانش آموزان در طرح پیاده از خانه تا مدرسه

طرح پیاده از خانه تا مدرسه با حضور پرشور دانش آموزان مقطع ابتدایی در ۳۲ مدرسه شیراز و ۱۵۰ مدرسه فارس اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری آموزش و پرورش فارس، برنامه‌ای با عنوان "پیاده از خانه تا مدرسه" با هدف فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست شهری به شکل نمادین در شیراز اجرا شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخشی از این برنامه در جمع شرکت کنندگان، با اشاره به تاثیر فرهنگ شهرنشینی در کاهش تحرک بدنی در خانواده‌ها که سبب گسترش بسیاری از بیماری‌ها شده است، برگزاری این گونه مراسم را موجب فرهنگ سازی در خانواده، مدارس و فرزندان دانست.

علی بهادر با بیان اینکه نیاز اولیه همه کار و فعالیت‌های روزانه در افراد، سلامتی است، افزود: همه باید به فکر نیروی سالم و ایجاد فضا برای انجام تحرک و ورزش باشیم، زیرا نیروی سالم سبب ایجاد کشور سالم، فعال و مولد می‌شود.

او یکی از دلایل کاهش پیشرفت در هر جامعه، همچنین دلیل هزینه‌های بالای درمان را بیماری‌های ناشی از بی تحرکی و بی توجهی خانواده‌ها به سلامت خود و فرزندان عنوان کرد و ادامه داد: بی تحرکی تبعاتی، چون چاقی، فشار خون و بیماری‌هایی مانند قند خون را به همراه دارد.

بهادر با تاکید بر ضرورت توجه به فعالیت و ورزش در محیط‌های آموزشی در کنار علم آموزی، به عنوان شالوده‌ای برای سلامت دانش آموزان، برگزاری برنامه‌هایی با این محوریت و با همراهی خانواده‌ها را موجب نهادینه سازی فرهنگ سلامت برشمرد و گفت: با انجام روزانه سی دقیقه ورزش، می‌توان از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نسبت به تاثیر منفی گرایش به فضای مجازی و تلفن همراه در کاهش تحرک بدنی کودکان هشدار داد و گفت: همچنین این امر موجب ایجاد فاصله میان فرزندان و پدر و مادر‌ها شده است.

او تاکید کرد: باید خانواده‌ها با حساسیت نسبت به سلامت فرزندان، عوامل بی تحرکی را شناسایی کرده و با برنامه ریزی، فرصتی را به گفتگو و پیاده روی و ورزش با فرزندان خود اختصاص دهند.

بهادر مهمترین سرمایه هر کشوری را نیروی انسانی آن معرفی و بیان کرد: نیروی انسانی سالم سبب ایجاد کار و تلاش در جامعه می‌شود و ورزش و تحرک بدنی، دریچه‌ای به سوی پرورش جامعه سالم و ترقی و پیشرفت است که این امر به همدلی و همکاری خانواده‌ها و همچنین مربیان و آموزگاران، برای توسعه و نهادینه سازی فرهنگ سلامت در جامعه نیاز دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز نیز با تاکید بر نیاز به ورزش در زندگی هر فرد، گفت: بهترین ورزش برای خانواده ها، «پیاده روی» است و پدر و مادر‌ها باید با آموزش ورزش به فرزندان در سلامت خانواده، تاثیرگذار باشند.

سهیلا صبوری با بیان اینکه پدران و مادران، باید برای فرزندان خود وقت بگذارند، به خانواده‌ها توصیه کرد که روزانه با سی دقیقه پیاده روی همراه فرزندان، از کم تحرکی پیشگیری کرده و به سلامت جسمی و روانی فرزندان رسیدگی کنند.

در این برنامه، علاوه بر رئیس علوم پزشکی شیراز، مدیرکل آموزش و پرورش، نماینده نیروی انتظامی، نماینده شهرداری و جمعی دیگر از مسئولان نیز حضور داشتند.

هر ساله مناسبت «پیاده از خانه تا مدرسه» در ماه اکتبر در ۴۲ کشور جهان، گرامی داشته می‌شود.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح پیاده از خانه تا مدرسه در شیراز

نظر شما