شناسهٔ خبر: 28804772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

بهره برداری از چهارده هزارمین واحد مسکونی نوساز در مناطق زلزله زده کرمانشاه

صاحب‌خبر -
 

کرمانشاه- خبرنگار اطلاعات: چهارده هزارمین واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب به بهره‌برداری رسید که ساخت این تعداد واحد مسکونی در زمانی کوتاه کار بسیار سختی بود اما با مدیریت بنیاد مسکن این مهم اتفاق افتاد. این مطلب را استاندار کرمانشاه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت بارگاه احمد ابن اسحاق (ره) سرپل‌ذهاب که با حضورحجت‌الاسلام مروی نماینده ویژه دفتر مقام معظم رهبری ، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه، و مسئولان استانی برگزار شد، بیان کرد وافزود: این بقعه در جریان زلزله آبان پارسال استان کرمانشاه تخریب شده بود.

هوشنگ بازوند افزود: بیستم مهر ۹۰ یادآور حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه است که با تصویب مصوبه‌هایی، منشا خیر و برکت برای این استان بوده است.وی به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای آغازین پس از زلزله مخرب پارسال در غرب کرمانشاه اشاره کرد و گفت: پیام ایشان عاملی برای مدیریت متمرکز و فرصت‌سازی و سرعت عمل شد و مصداق انسجام ملی در کشور بود.

استاندار کرمانشاه گفت: در جریان زلزله پارسال در سرپل‌ذهاب ۷۰۰ ۶ واحد مسکونی دارای پروانه تخریب شد.بازوند ادامه داد: امروز بیش از ۵۰۰ ۹ پروانه جدید در این شهرستان صادر شده که ۳۰۰۰ واحد جدید در قالب فرصت‌سازی اضافه بر آن ساخت و ساز انجام شده است.

او افزود: امروز چهارده هزارمین واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده به بهره‌برداری می‌رسد که کار بسیار سختی بود اما با مدیریت بنیاد مسکن این مهم در زمان کمی اتفاق افتاد.

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۱۵ مسجد نیازمند تعمیر و احداث در استان کرمانشاه بود که ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی نیز برای انجام این مهم تخصیص یافت.

استاندار کرمانشاه گفت: همچنین به حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، دومیلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان و مصلای سرپل‌ذهاب یک‌ونیم میلیارد تومان و ثلاث‌باباجانی نیز ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت و متولی بازسازی این اماکن، راه و شهرسازی است.

باوزند ادامه داد: همچنین به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که در مجموع ۳۵ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به مساجد و مراکز فرهنگی و مذهبی تخصیص داده شد که بخشی از آن ابلاغ شده است.

او همچنین از آغاز عملیات ساخت بارگاه احمد بن اسحاق(ره) خبر داد و گفت: برای این مهم ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قرار است که پنج میلیارد تومان آن از سوی استانداری و پنج میلیارد تومان نیز توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و بقیه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هم در این مراسم گفت: احمد بن اسحاق (ره) از شخصیت‌ها و علمای برجسته اسلام است که ۱۵۰ روایت از ایشان نقل شده است.

آیت‌الله مصطفی علما افزود: به واسطه وجود ارزشمند این شخصیت برجسته در سرپل ذهاب باید این شهرستان جمکران ثانی شود زیرا این مایه افتخار مردم استان کرمانشاه است که بارگاه این عالم برجسته در این منطقه واقع شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هم به بیستم مهر ماه سالروز ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این سفر منشاء خیر و برکت برای این استان کرمانشاه بود و امروز نیز حضور نماینده معظم‌له در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت بارگاه احمد‌بن اسحاق مایه خیر و برکت برای منطقه است. فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: بقعه احمدبن اسحاق(ره) پناهگاه بسیاری از مردم منطقه است و بازسازی آن برای مردم بسیار اهمیت دارد.

نظر شما