شناسهٔ خبر: 28804770 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رسانه دولتی کره‌ شمالی:

مذاکرات کره شمالی و آمریکا بدون لغو تحریم‌ها یک سانت هم جلو نخواهد رفت

رسانه دولتی کره شمالی با اشاره به مذاکرات کره و آمریکا اعلام کرده اگر قرار باشد تحریم‌ها حین مذاکره لغو نشوند، مذاکرات یک سانت هم جلو نخواهد رفت.

صاحب‌خبر -

یک رسانه دولتی کره شمالی روز سه‌شنبه آمریکا را از بابت تلاش «شرارت‌آمیز» برای حفظ تحریم‌ها علیه کره شمالی محکوم کرد و  رئیس‌جمهور آمریکا را نیز متهم به «جلوگیری از پیشرفت در روابط میان دو کره» کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این رسانه دولتی تصریح کرد «از مدتی پیش این انتظار به وجود آمده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است به زودی نشست دومی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشته باشد.
آن‌ها در اولین نشستشان در ماه ژوئن(خرداد) در سنگاپور یک توافق مبهم در زمینه خلع سلاح هسته‌ای امضا کردند، اما از آن زمان تاکنون پیشرفت بر سر این فرآیند ناچیز بوده و دو طرف بر سر معنای متن این توافق اختلاف نظر دارند... واشنگتن در حال انجام یک بازی دوگانه و در آستانه از بین بردن فرصت دیپلماتیک کم سابقه میان دو طرف است.
 پیونگ یانگ تاکنون هیچ وعده علنی برای تسلیم سلاح‌های هسته‌ای خود نداده، اما بارها خواهان برداشته شدن تحریم‌های اعمال شده علیه خود از بابت برنامه‌های تسلیحاتی‌اش شده است.
 واشنگتن نیز از جانب خود مصر بوده که این تحریم‌ها تا زمان خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی حفظ شوند.»
این رسانه در ادامه نوشت: «آمریکا پاسخ حسن نیت را با شرارت می‌دهد و اخیرا کاخ سفید حتی صحبت‌های تهدیدآمیزی را مطرح کرد که نه فقط باعث خشم کره جنوبی،‌ بلکه باعث خشم همه کره‌ای‌ها شد... با ادامه این روند و عدم لغو تحریم‌ها مذاکرات یک سانت هم جلو نخواهد رفت.»
مقاله انتقادی خبرگزاری رسمی کره شمالی درباره آمریکا چند روز پس از سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور، به پیونگ‌یانگ منتشر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما