شناسهٔ خبر: 28804673 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اصالت هویت نوزاد در بیمارستان امام خمینی تهران احراز می شود

تهران- ایرنا- مسئول مددکاری معاونت اجتماعی- فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طرح آزمایشی سامانه احراز اصالت هویت مادران و نوزادان و تسهیل در دریافت شناسنامه نوزادان بی هویت و جلوگیری از فروش آنان در بیمارستان امام خمینی(ره) پایتخت اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

آرزو سلطانی فرد عصر سه شنبه در جلسه کارگروه زنان و خانواده استانداری تهران اظهارداشت: یکی از مشکلات، احراز هویت مادران و نوزادان است که براساس آن مقرر شد پس از مراجعه مادر باردار برای وضع حمل به بیمارستان، اثر انگشت او گرفته تا در صورت فرار از بیمارستان، از طریق احراز هویت با آزمایش «دی ان ای» شناسنامه با مشخصات مادر بر ای نوزاد صادر شود.
به گزارش ایرنا شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران نیز در این جلسه گفت: دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ثبت احوال در 26 شهریور ماه امسال جلسه ای را در بیمارستان امام خمینی (ره) تشکیل دادند که مقرر شد چالش های مورد نظر بررسی شود.
وی افزود: با راه اندازی سامانه احراز یا کارت ملی هوشمند می توان از اصالت هویت مادران و نوزادان با خبر شد؛ اگر مادران صلاحیت نگهداری کودک را داشته باشند و مادر به بیماری های پرخطر مبتلا نباشد کودک به مادر داده شود در غیر این صورت کودک به بهزیستی تحویل می شود.
حسن بیگی یکی دیگر از مبحث های ارائه شده در کارگروه تخصصی زنان را فرزند خواندگی عنوان کرد.
مهشید موقر معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تهران نیز در این نشست اظهارداشت: بهزیستی در واگذاری کودک به متقاضیان سختگیر نیست اما بسیاری از خانواده ها دنبال نوزاد و کودکان زیر شش سال هستند وگرنه این روند طی سه ماه انجام می شود.
وی ادامه داد: خانواده هایی هستند که دو سال پیگیر فرزندخواندگی هستند و تاکنون بچه های زیادی را به آنها معرفی کرده ایم اما به علت سن کودکان یا چهره آنها حاضر نیستند کودک را به فرزندخواندگی قبول کنند.
موقر افزود: از ابتدای امسال در استان سه هزار و 50 خانواده برای فرزند خوانندگی ثبت نام کرده اند و تاکنون 160 خانواده توانسته اند سرپرستی کودکان را بر عهده بگیرند.
ناهید حیدری مدیرکل تامین اجتماعی تهران نیز در خصوص بیمه زنان خانه دار گفت: این بیمه در مجلس تصویب شده و زنان خانه دار از 18 تا 50 سالگی می توانند زیرپوشش بیمه قرار گیرند.
وی ادامه داد: اگر خانم کارمندی بالاتر از 50 سال سن داشته باشد به ازای 10 سال سابقه کار از شرایط سنی معاف می شود و می تواند زیرپوشش بیمه زنان خانه دار قرار گیرد.
تهرام/3036//1348

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما