شناسهٔ خبر: 28804159 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتور سیکلت تعیین شد

هیات وزیران جدول سن فرسودگی خودروهای شخصی اعم از سواری ، ون استیشن و سواری کار را 20 سال و خودروی عمومی سواری دوگانه سوز 10 سال تعیین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل از شاتا، هیات وزیران بنابر پیشنهاد سازمان‌های مسوول از جمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی ایران و به استناد قانون هوای پاک همچینن سن فرسودگی خودروهای عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن ون و سواری کار را بر حسب بنزینی و دو گانه سوز بودن 10 سال ، پایه گاز سوز 12 سال و برقی و هیبریدی و نیز تاکسی‌هایی که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهر سازی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد، همچنان کیفیت ارایه خدمات مناسبی دارند را 15 سال تعیین کرد.

بر این اساس وانت پایه گاز سوز 15 سال و بنزینی و دو گانه سوز دیزلی 14 سال تعیین شد .

همچنین بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس درون شهری نیز بر حسب دیزلی بودن 10 سال ، پایه گاز سوز 12 سال و ‌ اتوبوس برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی 20 سال در نظر گرفته شده است .

با ابلاغ این مصوبه سن فرسودگی مینی بوس و میدل باس درون شهری و برون شهری دیزلی 10 ،‌پایه گازسوز 12 و برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی 20 سال مقرر شده است .

بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس برون شهری 15 سال و کشنده ، کامیون و کامیونت 22 سال ، موتور سیکلت بنزینی کاربراتوری 6 سال ، بنزینی انژکتوری 8 سال، برقی 12 سال و سواری دولتی 15 سال خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما