شناسهٔ خبر: 28803912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش بیست

سرگردانی دانشجویانی که به امید گرفتن خوابگاه راهی گچساران شدند/ رئیس واحد: هیچ تعهدی برای تامین خوابگاه نداریم

دانشگاه آزاد گچساران به بهانه اینکه خوابگاه این دانشگاه طی قراردادی به دانشکده نفت دانشگاه دولتی واگذار شده است، به تعدادی از دانشجویان که حدود ۵۰ نفر هستند، خوابگاه اختصاص نداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه آزاد گچساران به بهانه اینکه خوابگاه این دانشگاه طی قراردادی به دانشکده نفت دانشگاه دولتی واگذار شده، به  حدود ۵۰ دانشجوی این دانشگاه، خوابگاه اختصاص نداد که بیشتر آن‌ها نیز دانشجویان رشته پرستاری دانشکده پزشکی هستند.


به همین بهانه سراغ یکی از دانشجویان آقا رشته پرستاری دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد گچساران رفتیم وی به خبرنگار ما می‌گوید: در نیمسال تحصیلی جاری به دانشجویانی که از شهرهای دور به این دانشگاه می‌آیند و متقاضی خوابگاه هستند و تعدادشان کمتر از ۵۰ نفر است و بیشتر آنها دانشجوی پرستاری هستند، خوابگاه اختصاص نیافته است؛ در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران فضای کافی برای خوابگاه را دارد. 

 

این دانشجوی رشته پرستاری می‌گوید: ما دانشجویان چهارشنبه مورخه ۱۱ مهر ۹۷، به رئیس دانشگاه اعتراض کردیم و او در پاسخ به اعتراض ما گفت: بدون وجود خوابگاه قادر به ادامه تحصیل نیستند.

 

او در ادامه می افزاید: بعد از این اعتراض مسئولان دانشگاه قول مساعد جهت تامین خوابگاه به دانشجویان تا چند روز دیگر را دادند؛ اما بعد از آن هیچ کس پاسخگوی دانشجویانی که با اسباب و اثاثیه از شهرها و روستاهای دور و نزدیک به امید گرفتن خوابگاه راهی گچساران شده بودند، نبود.

 

بلا تکلیفی دانشجویان خوابگاه دانشگاه آزاد گچساران/ واحدهای دانشگاهی هیچ تعهدی برای تأمین خوابگاه ندارند

این دانشجوی رشته پرستاری در ادامه می افزاید: دانشگاه آزاد گچساران باوجود داشتن مجهزترین ساختمان ها و امکانات، هیچ گونه امکاناتی رفاهی از قبیل خوابگاه، سلف، اینترنت، سالن و ورزشی برای رفاه حال دانشجویان ارائه نمی‌دهد.


اسدالله ملک‌زاده در این رابطه گفته است: با پیگیری‌های مستمر و به‌رغم اینکه طبق بخشنامه، واحدهای دانشگاهی هیچ تعهدی برای تأمین خوابگاه پسران ندارند، خوابگاهی در یکی از مراکز شبانه‌روزی آموزش و پرورش با پرداخت یارانه توسط این دانشگاه برای دانشجویان متقاضی پیش‌بینی شد که به‌دلیل تحریک آنان توسط عوامل بیرون از دانشگاه از رفتن به آن مکان که امکانات مناسبی هم دارد، امتناع می‌کنند.

بلا تکلیفی دانشجویان خوابگاه دانشگاه آزاد گچساران/ واحدهای دانشگاهی هیچ تعهدی برای تأمین خوابگاه ندارند

رئیس واحد گچساران در پاسخ به این سؤال که آیا خوابگاه پسران این دانشگاه در ترم‌های قبل فعال بوده است، می گوید: این خوابگاه به‌صورت خودگردان توسط دانشکده نفت و گاز اداره می‌شود که همه دانشجویان باید به‌صورت شخصی به امور دانشجویی آن دانشکده مراجعه و عقد قرارداد کنند؛ اما این دانشجویان عقد قراردادی با مسئولان آن دانشکده نداشته‌اند.

 

سرگردانی دانشجویانی که به امید گرفتن خوابگاه راهی گچساران شدند/ رئیس واحد: هیچ تعهدی برای تامین خوابگاه نداریم


رئیس واحد گچساران در پاسخ به این سؤال که چه راه حلی برای رفع مشکل به وجود آمده دارید، اظهار کرد: مجدداً یادآور می‌شوم باوجود تعهد نداشتن دانشگاه در قبال اسکان دانشجویان پسر در حال رایزنی برای اجاره یک منزل مسکونی در شهر بوده‌ایم که در صورت همکاری این دانشجویان، آماده عقد قرارداد با مالک آن هستیم.

 

نظر شما