شناسهٔ خبر: 28803894 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حواشی انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد منجر به برکناری مدیران ناکارآمد شد /منافع سازمان باید در راستای منافع مردم و نظام باشد

طهرانچی گفت: منافع دانشگاه آزاد در راستای منافع مردم است و اتفاقات انتخاب رشته پزشکی سبب برکناری مدیران ناکارآمد شد.

صاحب‌خبر -

طهرانچی گفت: منافع دانشگاه آزاد در راستای منافع مردم است و اتفاقات انتخاب رشته پزشکی سبب برکناری مدیران ناکارآمد شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد  در مراسم معارفه  سرپرست دانشگاه آزاد استان تهران و واحد تهران مرکزی که ظهر امروز در مجتمع ولایت برگزار شد،  با بیان اینکه تحول در ساختار و فرهنگ سازمانی، یکی از ارکان تحول در دانشگاه است، اظهار کرد: برای مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی، افق 1404 ترسیم شده است و برمبنای آن به دنبال ایین هستیم تا بتوانیم در این افق به انتخاب اول داوطلبان، پژوهشگران و اساتید تبدیل شویم.

سرپرست دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه منافع مردم بر منافع سازمان ارجحیت دارند ، گفت: نسبت به این موضوع حساس هستیم که منافع سازمان باید در راستای منافع مردم و نظام باشد و باید حرکت علمی که سال­ها در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده را در افق بلند پیش بریم.

واحدهای دانشگاهی به منافع مردم توجهی نداشتند

وی با اشاره به چالش بوجود آمده برای داوطلبان رشته ­های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اتفاقی که در حوزه پزشکی افتاد، منجر به برکناری مدیران ناکارآمد شد و دلیل ایجاد این مشکل آن بود که برخی از واحدها در ظرفیت ذخیره تا جایی که می­توانستند دانشجو ثبت­ نام کردند و فقط به منافع واحد خودشان توجه داشتند منافع مردم و سازمان برای آنها اهمیتی نداشته است.

طهرانچی با اشاره به جابجایی دانشکده ­های واحد تهران مرکزی به مجتمع سوهانک گفت: این اقدام چابکی و توانمندی سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی را نمایان کرد ما در مدت اندکی توانستیم دانشکده­های واحد تهران مرکزی، تهران جنوب و تهران غرب که در سطح شهر پراکنده بود را به حداکثر دو پردیس برای هر واحد کاهش دهیم. با این اقدام، سرمایه­ های واحدهای دانشگاهی نیز حفظ شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران موتور تحرک و آغازگر تحول در دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: برای مدیریت این دانشگاه باید شخصی انتخاب می‌شد که توانمند، متخصص، مدیر و مسلط و آگاه به همه جوانب باشد. بنابراین سیدمحمودرضا آقامیری را که از بدو ورود به دانشگاه در دوره کارشناسی افتخار آشنایی با ایشان را دارم، بهترین گزینه برای ریاست این دانشگاه دانستم. او که در دوران دفاع مقدس سابقه­ای درخشان دارد، اولین معاون دفاع دانشگاه شهیدبهشتی بود که بنده نیز در آن دوران در کنار ایشان حضور داشتم و 35 سال است که از همکاری ما می­گذرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سوابق مدیریتی آقامیری گفت: او استاد تمام دانشگاه شهیدبهشتی، سابقه همکاری در معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری در دولت قبل را دارد و از تجارب ارزشمندی در حوزه علمی و اجرایی برخوردار است که امیدوارم در دوره مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، حرکت آینده دانشگاه را به خوبی ترسیم کند.

دشمن  شبکه­­ بنیان­ های فکری، هویتی و فرهنگی کشورها را نشانه گرفته است

همچنین محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد در دومین نشست هم ­اندیشی فرهنگی مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک مؤسسه تربیتی است که از آموزش ابتدایی تا مقطع دکتری را در بر می­ گیرد، گفت: تعلیم و تربیت امری سخت و پیچیده است و سرمایه عظیمی که در اختیار این دانشگاه قرار دارد، مسئولیت مدیران آن را سنگین­ تر می­ کند.

وی با اشاره به اینکه 38 درصد آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در قیاس با دانشگاه­ های دیگر به مراتب دشوارتر است و اتفاقات کوچک در این دانشگاه سریعاً آثار اجتماعی خود را در جامعه بروز می­دهد.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی به تفاوت­ های دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه­ های دیگر اشاره و تصریح کرد: از جمله این تفاوت­ ها این است که دانشگاه آزاد جوانان با استعداد شهرها را در محل زندگی آنها آموزش ­می­ دهد، اما دانشگاه­ های دیگر نخبه­ ها را از شهرهای خود برای آموزش و تحصیل خارج می­ کند.

طهرانچی با تأکید بر اینکه مدیران ارشد شهرها از فارغ ­التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید با برنامه­ ریزی منسجم، نگاه بلند، از خودگذشتگی و صرف وقت منشاء تحولات اجتماعی بزرگ در شهرهای مختلف کشور شود.

سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه دشمن در جهان، شبکه­­ بنیان­ های فکری، هویتی و فرهنگی کشورها را نشانه گرفته است، خاطر نشان کرد: برای مقابله با این حمله و هجمه باید به بزرگترین شبکه حقیقی تأثیرگذار و تأثیرپذیر دانشگاه آزاد اسلامی که نیروی انسانی است، متوسل شویم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با تنوع نیروی انسانی، الگو و پیمانه ­ای از یک جامعه با افرادی با سلایق گوناگون و سنین مختلف است و به اندازه جامعه تنوع دارد.

 مسأله اصلی دانشگاه آزاد ایده است نه هزینه

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید با جهاد شبانه­ روزی فکری و بهره ­گیری از بهترین، روان­ ترین و فراگیرترین شبکه حقیقی که در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است، در مقابل حملات و تهدیدهای دشمن بایستیم.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و 500 هزار دانشجو است، گفت: 20 درصد جوانان کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیلند که نشانگر اهمیت، حساسیت و پیچیدگی کار دانشگاه آزاد اسلامی است.

طهرانچی اظهار کرد : مسأله اصلی در دانشگاه آزاد اسلامی ایده است نه هزینه. باید بدانیم جهت، مسیر و حرکت چیست؟ چه کاری باید انجام دهیم؟ و چگونه رفتار و عمل کنیم؟ رسالت دانشگاه آزاد اسلامی عام است نه خاص.

وی با تأکید بر اینکه هیأت­ های دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف باید کانون عقلانیت دینی و انقلابی باشند، افزود: باید روی شعور دینی در سطح کشور کارهای بنیادی صورت گیرد و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی مسجد محوری باشد و مسجد محوری به معنای واقعی کلمه در بعد امام و روحانیت تحقق یابد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بسیاری از واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور قابلیت برگزاری نماز جمعه را دارند که باید از این امکان استفاده شود و ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با مردم، امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان و مردم شهرها نزدیک و صمیمانه باشد.

طهرانچی در ادامه خطاب به مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای این دانشگاه برنامه­ ها و الگوهای جدید ارائه دهید، چرا که رویه­ هایی که در دانشگاه ­های دولتی کارکرد داشته در دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر ویژگی­ های منحصر به فرد آن، ندارد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشجویان را با تفکر اسلامی و انقلابی و همچنین شعور دینی تربیت کنید و با کمک مردم برای آینده شهرها سرمایه­ گذاری کنید.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجموعه سازمان سما و علوم پزشکی است، خاطر نشان کرد: تشکیل سازمان علوم انسانی با هدف تحول در علوم انسانی و معارف در دستور کار این دانشگاه قرار دارد که بزودی عملیاتی و دروس، شیوه تدریس و فرایند اداره گروه­ های معارف در این سازمان بحث و بررسی ­می­شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تأکید کرد: استادان معارف به لحاظ اینکه از دین جوانان کشور مراقبت می­کنند، از جایگاه ویژه ­ای برخوردارند.

انتهای پیام/

نظر شما