شناسهٔ خبر: 28803529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

بیش از ۲۰۰ کودک مهاجر همچنان در مراکز بازداشت آمریکا هستند

اسناد ارائه شده در یک دادگاه آمریکا نشان می‌دهد که هنوز بیش از ۲۰۰ کودک مهاجر که از والدین خود جدا شده‌اند در مراکز نگهداری و بازداشت دولت آمریکا به سر می‌برند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تازه‌ترین شکایت‌های مطرح شده علیه دولت آمریکا نشان می‌دهد که بیش از ۲۴۵ کودک مهاجر که از والدین شان جدا شده‌اند همچنان در مراکز مراقبت دولت فدرال تحت نظر و بازداشت هستند.

بر اساس این گزارش، پیش از این والدین ۱۷۵ کودک از خاک آمریکا اخراج شده اند. از این کودکان ۱۸ نفر در روند بازگشت به والدین خود قرار دارند و ۱۲۵ کودک دیگر که والدین شان از آمریکا اخراج شده اند، ظاهرا تمایلی برای بازگشت کودکان شان به وطن ندارند و خواستار حضور در آمریکا هستند.

این اسناد نشان می‌دهد که والدین ۲۷ کودک که هنوز در آمریکا هستند، تصمیم گرفته اند تا دیگر کودکان خود را قبول نکنند.

انتشار این آمار‌ها در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی در مصاحبه‌ای گفت: جدا کردن خانواده‌های مهاجر در مناطق مرزی می‌تواند مانع از مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده شود. در حال بررسی گزینه‌های دیگری برای تقویت امنیت مرز‌ها هستیم.

در ماه ژوئن ترامپ مجبور شد سیاست جداکردن خانواده‌های مهاجر در مناطق مرزی را به خاطر انتقادات و مخالفت‌های گسترده داخلی و بین المللی متوقف کند. اجرای این سیاست در مرز مکزیک و آمریکا موجب جدا شدن هزاران کودک از خانواده‌های شان شده است.

اجرای این سیاست تاکنون موجب جدا شدن بیش از ۲۶۰۰ کودک از خانواده‌های شان شده است.

نظر شما