شناسهٔ خبر: 28803298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

56 میلیارد تومان اعتبار سفر رهبری به کرمانشاه اختصاص یافت

صاحب‌خبر -
استاندار کرمانشاه از اختصاص 56 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان خبر داد.
هوشنگ بازوند در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت بارگاه احمد ابن اسحاق (ره) سرپل ذهاب که با حضور نماینده ویژه رهبری و مسئولان استانی برگزار شد، افزود: 20مهر 90 یادآور حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در کرمانشاه است که با تصویب مصوبه‌هایی، منشا خیر و برکت برای این استان بوده است.
وی در ادامه گفت: در جریان زلزله پارسال در سرپل ذهاب 6 هزار و 700 واحد مسکونی دارای پروانه تخریب شد.
بازوند اظهار داشت: امروز بیش از 9 هزار و 500 پروانه جدید در این شهرستان صادر شده که سه هزار واحد جدید در قالب فرصت‌سازی اضافه بر آن ساخت و ساز انجام شده است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: 12 ستاد در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه کار بازسازی و ساخت و ساز را بر عهده‌دارند و 14 هزارمین واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله‌زده به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: در استان کرمانشاه 115 مسجد نیازمند تعمیر و احداث بود که 15 میلیارد تومان اعتبار دولتی نیز برای انجام این مهم تخصیص یافت.
بازوند ادامه داد: برخی کارخانه‌ها 2 هزار تن سیمان رایگان و سازمان «ایمیدرو» وابسته به سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز 600 تن آهن رایگان به مناطق زلزله زده اختصاص دادند تا کار بازسازی با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی گفت: همچنین به حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، 2 میلیارد و 170 میلیون تومان و مصلای سرپل ذهاب یک و نیم میلیارد تومان و ثلاث باباجانی نیز 700 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت و متولی بازسازی این اماکن، راه و شهرسازی است.
این مقام مسئول افزود: همچنین به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی، 11 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که در مجموع 35 میلیارد و 70 میلیون تومان به مساجد و مراکز فرهنگی و مذهبی تخصیص داده شد که بخشی از آن ابلاغ شده است.

نظر شما