شناسهٔ خبر: 28802915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر؛

پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم

گرگان - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که پیگیری برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی این وزارتخانه از طریق آزمون های داخلی در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سیدعباس صالحی عصر سه شنبه در نشستی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و در پاسخ به سوالات و درخواست های شماری از آنان اظهار داشت: هم اینک 2 هزار و 400 نیروی قراردادی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و تعدادی زیادی نیز در ستاد مرکزی فعالیت دارند که دغدغه آنان امنیت شغلی است.
وی ادامه داد: حتی تعدادی از نیروهای قراردادی ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون تبدیل وضعیت بازنشسته شدند.
به گفته وزیر 2 مسیر آزمون داخلی و بیرونی برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی وزارت فرهنگ و ارشاد وجود دارد که تلاش داریم سازمان اداری و استخدامی را متقاعد به برگزاری آزمون داخلی کنیم.
صالحی افزود: مقاومت در سازمان امور اداری و استخدامی در این مساله زیاد است در عین حال امیدواریم این مهم (تبدیل وضعیت) به سرانجام برسد و در کنار آن ارتقای شغلی نیروهای قراردادی نیز در اولویت قرار دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: نامه نگاری با سازمان امور اداری و استخدامی برای افزایش فوق العاده کارکنان وزارتخانه انجام و تا حدودی این مجموعه را متقاعد کردیم که با وجود مطرح شدن بحث نبود منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه، این مساله زودتر به نتیجه برسد.
وی همچنین در مورد طرح های نیمه تمام حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور بیان کرد: تلاش داریم از طریق ورود بیشتر بخش خصوصی و در برخی موارد تغییر کاربری، طرح ها سریعتر تکمیل شود.
به گزارش ایرنا تخصیص اعتبار در حوزه رفاهی کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حمایت از برگزاری دوره های آموزشی متمرکز و افزایش تعامل معاونت های این وزارتخانه با هدف حل مشکلات کارکنان از جمله قول های صالحی به حاضران در این نشست بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: با انجام سفرهای استانی و انعقاد تفاهم نامه میان این وزارتخانه و استانداری ها تلاش داریم نقشه راهی برای ادارات فرهنگ و ارشاد تعریف شود.
به گزارش ایرنا گلستان دهمین استانی است تفاهم نامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد و استانداری در مسیر توسعه فرهنگی استان امضا شد.
در همین پیوند وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر اینکه ایران تهران نیست، افزود: تاکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 10 استان تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری با استانداری ها به ارزش بیش از 5 هزار میلیارد ریال امضا کرده است.
به گفته وی، با انعقاد این تفاهم نامه ها به طور قطع جایگاه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها هم ارتقا می یابد.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه شنبه برای حضور در چند برنامه فشرده کاری سفری یک روزه به استان گلستان داشت.
3042/1648/2729

نظر شما